Aktualności

Zapraszamy na spotkanie z ekspertem ZUS, który pomoże wypełnić wniosek "Dobry Start 300+"

  • 21-09-2021
Burmistrz Sępopola Irena Wołosiuk uwzględniając potrzeby i oczekiwania mieszkańców naszego miasta i gminy, którzy mają trudności w złożeniu elektronicznego wniosku dotyczącego programu „Dobry Start 300+”, przystąpiła do współpracy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Zapraszamy na spotkanie, na którym przedstawiciel ZUS pomoże w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+.

Spotkanie odbędzie się 28 września (wtorek) w godzinach 09:00-12:00 w Gminnym Centrum Informacji w Sępopolu, które znajduje się na ulicy 11 Listopada 2 (obok księgarni „Krystyna”).

Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie „Dobry Start” (tzw. 300+) będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Program uprawnia do jednorazowego wsparcia w wysokości 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Teraz rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.

Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.

ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.


 
 
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją