Aktualności
Zgłoś, czym ogrzewasz. I to lepiej szybko...
- 15-02-2022
Przypominamy, że od 1 lipca 2021 roku istnieje obowiązek składania deklaracji do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Złożenie deklaracji dotyczy źródeł ciepła o mocy nieprzekraczającej 1 megawata i spalania paliw w budynkach mieszkalnych oraz niemieszkalnych.
Termin wysłania deklaracji minie 30 czerwca 2022 roku w przypadku budynków już istniejących. Dla nowo powstałych obiektów deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
Czym jest CEEB?
Obejrzyj Film:
Deklaracje można składać w następujący sposób:
• w formie elektronicznej, czyli przez Internet z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego CEEB, korzystając z Profilu Zaufanego,
• w formie papierowej — wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Sępopolu.
• w formie elektronicznej, czyli przez Internet z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego CEEB, korzystając z Profilu Zaufanego,
• w formie papierowej — wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Sępopolu.
Deklarację można pobrać poniżej, druki deklaracji są dostępne również w sekretariacie Urzędu Miejskim w Sępopolu.
Jak informuje organizator ewidencji, za brak złożenia deklaracji w ustawowym terminie będzie grozić grzywna (zgodnie z art. 27h ustawy z dnia 28 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków).
Wiecej szczegółow na stronie internetowej - https://zone.gunb.gov.pl/