Projekty UE
“E-gmina – rozwój i poprawa dostępności elektronicznych usług administracji publicznej dla mieszkańców Gminy Sępopol”
- 23-01-2019
Projekt “E-gmina – rozwój i poprawa dostępności elektronicznych usług administracji publicznej dla mieszkańców Gminy Sępopol”
Projekt „E-gmina – rozwój i poprawa dostępności elektronicznych usług administracji publicznej dla mieszkańców Gminy Sępopol”
w ramach
Osi Priorytetowej 3 – “Cyfrowy Region”
Działania 03.01.00 – “Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych”
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata
w ramach
Osi Priorytetowej 3 – “Cyfrowy Region”
Działania 03.01.00 – “Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych”
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata
2014-2020
Dofinansowanie projektu z UE: 514 386,00 zł
Całkowita wartość projektu: 605 160,00 zł
Głównym celem projektu jest usprawnienie realizacji spraw o charakterze publicznym poprzez cyfryzację procesów administracyjnych na terenie działalności gminy
Cele szczegółowe:
- Zwiększenie zdolności Gminy Sępopol do realizacji zadań publicznych on-line oraz udostępniana informacji publicznej poprzez:
- uruchomienie Centralnej Platformy E-Usług Mieszkańca
- wdrożenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów
2. Zwiększenie dostępności usług publicznych świadczonych elektronicznie – dzięki uruchomieniu 8 usług na 5 poziomie dojrzałości oraz 5 usług na 3 poziomie dojrzałości
3. Zniwelowanie części barier przed osobami z niepełnosprawnością w zakresie realizacji spraw publicznych poprzez dostosowanie e-administracji w tym strony internetowej urzędu do standardów WCAG 2.0
4. Optymalizacja procesów wewnętrznych i zewnętrznych Gminy Sępopol, zwiększających zdolności urzędu do realizacji zadań publicznych on-line oraz udostępniania informacji poprzez:
- cyfryzację procedur wewnątrzadministracyjnych w zakresie wdrożonych e-usług
- zwiększenie bezpieczeństwa informacji i danych w wyniku wdrożenia odpowiednich procedur
- zapewnienie jednolitych kanałów i metod komunikacji, co spowoduje standaryzację działań administracji w województwie zwiększając do nie zaufanie społeczne
Opis projektu:
Projekt zakłada informatyzację Urzędu Miejskiego w Sępopolu wraz z wdrożeniem e-usług, jakie będą świadczone za pomocą uruchomionej platformy internetowej.
Przedmiotem projektu jest uruchomienie 13 elektronicznych usług publicznych, które będą świadczone przez Urząd Miejski w Sępopolu charakteryzujących się wysokim walorem powtarzalności i wysokim poziomem dojrzałości.
- Prowadzenie spraw w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych
- Prowadzenie spraw w zakresie podatku od nieruchomości od osób prawnych
- Prowadzenie spraw w zakresie podatku rolnego od osób fizycznych
- Prowadzenie spraw w zakresie podatku rolnego od osób prawnych
- Prowadzenie spraw w zakresie podatku leśnego od osób fizycznych
- Prowadzenie spraw w zakresie podatku leśnego od osób prawnych
- Prowadzenie spraw w zakresie podatku od środków transportowych
- Prowadzenie spraw w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wielkości gospodarstwa rolnego
- Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
Wprowadzone systemy będą wspomagały realizację zadań publicznych przez Gminę Sępopol i będą pozytywnie wpływać na poszerzenie dostępu klientów do informacji i zasobów urzędu gminy.
Projekt zakłada integrację systemów informatycznych urzędu, wykorzystanie możliwości krajowej platformy ePUAP i uruchomienie dedykowanego rozwiązania w postaci portalu dla mieszkańców. Dzięki realizacji projektu wzrośnie liczba urzędowych spraw załatwianych elektronicznie przez mieszkańców z terenu gminy Sępopol, dzięki czemu nastąpi usprawnienie procesów administracyjnych gminy i uproszczenie obowiązków urzędowych ciążących na klientach urzędu.