Aktualności
Zakup komputerów dla szkoły.
- 28-11-2019
- drukuj
W ostatnich dniach sfinalizowano zakup i dostawę sprzętu komputerowego w ramach ogłoszonego postępowania w trybie zapytania ofertowego. W wyznaczonym terminie wpłynęła 1 oferta, złożona przez firmę „inFUS” z Olsztyna. Zakupiony sprzęt wyposażony jest w bardzo szybkie procesory firmy Intel i7 oraz dyski SSD w technologii M2, ponadto komputery zawierają 16GB pamięci operacyjnej, a także dotykowe ekrany o rozdzielczości UHD. Dzięki tak mocnej specyfikacji otrzymaliśmy sprzęt o wydajności, która umożliwi sprawne użytkowanie laptopów przez wiele lat. Środki przeznaczone na zakup pochodzą z przyznanego gminie dofinansowania przez Międzynarodowy Instytut Outsourcingu, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, które w 100% pokrywają wszystkie wydatki związane z zakupem. W ramach przyznanego dofinansowania przeprowadzany będzie cykl szkoleń pod nazwą „Akademia kompetencji cyfrowych dla mieszkańców województw: pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego”, między innymi na terenie naszej gminy. Szkolenia mają za zadanie przekazanie wiedzy osobom biorącym udział w zakresie poszerzenia kompetencji cyfrowych, np.: świadomego posługiwania się elektronicznymi instrumentami płatniczymi, unikania zagrożeń wynikających z umieszczania swoich danych w internecie, zwiększenia umiejętność posługiwania się e-usługami udostępnianymi przez urzędy, banki, instytucje rządowe i samorządowe i inne. Przedstawione zostaną ponadto zalety posiadania Profilu Zaufanego, jako narzędzia umożliwiającego załatwianie spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Przekazana będzie również wiedza umożliwiająca założenie i prowadzenie własnych stron internetowych, dzięki którym można np. promować swoje produkty, usługi lub twórczość. Gmina na wszystkie te działania przeznaczy wyłącznie środki unijne, które wynoszą 150 000 zł. Po zakończeniu cyklu szkoleń wszystkie zakupione komputery udostępnione zostaną szkole w Sępopolu. Szczegółowe informację na temat szkoleń przekazał przedstawiciel stowarzyszenia, które będzie przeprowadzać szkolenia na terenie naszej gminy.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Niebawem ruszą prace budowlane na pl. Wolności.
- 26-11-2019
- drukuj
W związku z ogłoszonym postępowaniem przetargowym dotyczącym wyłonienia wykonawcy nowej nawierzchni drogi w wyznaczonym terminie wpłynęła 1 oferta, złożona przez firmę „KWIAT” – p. Mariusza Kwiecińskiego z Bartoszyc. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia wynosiła 605 178,18 zł, natomiast zamawiający zaproponował w złożonej ofercie kwotę 577 207,46 zł za wykonanie całości zakresu robót. Dzięki temu zaoszczędzono 27 970,72 zł. Gwarancja na wykonane prace będzie wynosiła 60 miesięcy od daty odbioru przedmiotu umowy. Środki na budowę drogi gmina otrzymała z puli Funduszu Dróg Samorządowych, w wysokości 50% całkowitych kosztów przedsięwzięcia. W ramach zakresu przewidziane jest wykonanie nowej pełnej, trzywarstwowej konstrukcji drogi (z różnej frakcji kruszyw i betonu), wybudowanie nowej kanalizacji deszczowej służącej odprowadzeniu wód opadowych z nawierzchni, wybudowanie niewielkiego odcinka chodnika prowadzącego do przejścia dla pieszych, a także ścieżki rowerowej (dzięki ścieżce uzyskano dodatkową punktację w konkursie) oraz nowego oznakowania poziomego i pionowego. Wierzchnia warstwa drogi wykonana będzie z kostki polbrukowej o grubości wymaganej dla konstrukcji drogowej. Planowane zakończenie całości prac to 30 czerwca 2020 roku. A jeśli tylko pogoda na to pozwoli, rozpoczęcie prac planowane jest jeszcze na obecny rok.
Przepraszamy za ewentualne niedogodności i prosimy o cierpliwość w czasie prowadzenia prac ziemnych.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Nowy nabytek w ZGMIUK.
- 15-11-2019
- drukuj
W ostatnim okresie park maszynowy Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych powiększył się o nowy nabytek. W ramach wygospodarowania środków w samym zakładzie oraz przy niewielkim, bo liczącym zaledwie 6 000 zł wsparciu z budżetu gminy, zakupiono używany samochód VOLKSWAGEN Transportet T5 Long. Pojazd przeznaczony jest do przewożenia sprzętu m.in. hydraulicznego, a także pracowników ZGMiUK’u. Wygospodarowane środki finansowe w ramach zakładu pochodziły ze sprzedaży lub zezłomowania wyeksploatowanego bardzo starego sprzętu, liczącego sobie często kilkadziesiąt lat, zalegającego na terenie zakładu.
Mamy nadzieję, że zakupiony samochód posłuży pracownikom długie lata, a jego wyposażenie poprawi komfort pracy.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Kompleksowa wymiana m.in. systemu centralnego ogrzewania w Domu Kultury
- 30-10-2019
- drukuj
Prace nad projektem zostały rozpoczęte jeszcze w 2017 roku, ale dopiero w ostatnich dniach zakończono ocenę wniosków i na podstawie przyznanej punktacji usystematyzowano kolejność inwestycji, którym samorząd województwa przyznał dofinansowanie na realizację. Wśród złożonych bardzo wielu wniosków znalazł się również i nasz wniosek, złożony przez Dom Kultury. Z uwagi na bardzo wysoko ocenioną naszą propozycję, zgodną z ogólnoświatowym trendem zakładającą maksymalne wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, zajęliśmy wysokie miejsce na liście wśród tych inwestycji, które otrzymają wsparcie finansowe na realizację. Jest to kolejna inwestycja na realizację której w minimalnym stopniu angażujemy środki z budżetu gminy, a w aż 85% sfinansowana będzie z pieniędzy zewnętrznych. Gdyby nie wsparcie zewnętrzne gmina jeszcze przez wiele lat nie miałaby wystarczających możliwości finansowych na wykonanie koniecznych prac modernizacyjnych, z uwagi na bardzo niskie dochody oraz rosnące z roku na rok koszty związane z wykonywaniem zadań samorządowych, a także koniecznością dopłacania do np. systemu oświaty (subwencje nie pokrywają kosztów funkcjonowania), czy gospodarki śmieciowej (dopłacanie około 500 000 zł rocznie). W ramach prac wykonana będzie zupełnie nowa instalacja centralnego ogrzewania wraz z wymianą źródła ciepła, które funkcjonować będzie w oparciu o odnawialne źródła energii. Częściowej wymianie podlegała będzie również instalacja elektryczna w budynku. Kapitalny remont czekał będzie samo pomieszczenie kotłowni wraz z nowym systemem wentylacji nawiewnej i wywiewnej oraz remont składu opału. W najbliższych dniach ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe, które wyłoni wykonawcę inwestycji.
Niewielkimi krokami, wykonując kolejne etapy w budynku Domu Kultury kompleksowo zmodernizowany zostanie cały obiekt, a wszystko to w oparciu o środki pochodzące z unii europejskiej.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
1 miejsce Sępopola w województwie
- 15-10-2019
- drukuj
Wśród gmin miejsko-wiejskich w województwie, najwięcej środków zewnętrznych zasiliło budżet naszej gminy .
Wśród gmin miejsko-wiejskich z terenu całego województwa najwięcej środków finansowych przyciągnięto do gminy Sępopol. Statystyki uwzględniały wszystkie środki jakie zasilały budżet gminy w przeliczeniu na 1 mieszkańca. Ranking opublikowany na łamach "Gazety Olsztyńskiej" w bardzo obrazowy sposób przedstawia starania włodarzy o zapewnienie dodatkowych dochodów gminom. Bardzo często mimo ogromnego wysiłku nie udaje się zakwalifikować w różnego rodzaju naborach, a cała włożona praca idzie na marne. Tak też było z częścią i naszych wniosków. Mimo tego, te starania które zakończyły się uzyskaniem dofinansowania wystarczyły aby zająć 1 miejsce w klasyfikacji za 2018 rok w skali całego województwa. Przy ocenie warto brać pod uwagę również to, że nasza gmina ma bardzo niskie dochody własne, a związane jest to z brakiem przemysłu. Małe dochody własne powodują, że zajmujemy bardzo niską pozycję wyjściową w tego typu analizach i jedynie środki zewnętrzne mogą ją podwyższyć, co jak widać świetnie udaje się realizować.
Podsumowując środki które wsparły nasze finanse pochodziły między innymi: z unii europejskiej, czy też zostały przyznane przez Skarb Państwa (wojewoda, ministerstwa, instytucje rządowe, fundusze itp.).
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Znamy już zwycięzców konkursu Herosi Innowacyjności!
- 10-10-2019
- drukuj
Z przyjemnością pragniemy poinformować, że projekt zgłoszony w konkursie Herosi Innowacyjności dotyczący budowy skweru przy ulicy Prusa w Sępopolu zajął 19 miejsce i znalazł się w gronie 54 innych projektów na które organizatorzy konkursu przekażą środki finansowe na realizację. Nagrodzone projekty zostały docenione nie tylko przez osoby głosujące, ale również niezależnych ekspertów, wśród których byli między innymi Katarzyna Dowbor, Zbigniew Urbański i Przemysław Talkowski, a także instytucje takie jak Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Pracodawcy RP, Polska Izba Handlu oraz eksperci Akademii Umiejętności: prof. dr hab. Henryk Mruk, dr Anna Ziółkowska oraz ekonomista Marek Zuber. W oczach tak szanownego grona nasz wniosek został doceniony i zdecydowano o jego realizacji. W konkursie zgłoszono 661 projektów, a zaledwie niewielka część, bo 54 projekty zostaną zrealizowane. Procedura konkursowa zakładała dwuetapową ocenę wniosków. Pierwszy etap dotyczył głosowania na stronie internetowej, a drugi głosowanie wyżej wymienionego składu niezależnych ekspertów z różnych dziedzin. Dzięki bardzo dobrej współpracy gminy z lokalnym przedsiębiorcą możliwe było złożenie wniosku, który mógł przedstawić wyłącznie właściciel sklepu. W naszym wypadku był to sklep Delikatesy Centrum p.Marka Skrajnego. Pan Marek od dłuższego czasu wspiera zarówno gminę, jak też klub młodzików z klubu LKS „Łyna”. To również przy jego udziale uzyskaliśmy wsparcie na kwotę 10 000 zł, biorąc udział w konkursie poprzez głosowanie przez internet oraz wysyłając sms’y w poprzednim konkursie. Środki przeznaczono wówczas na zakup obuwia sportowego, strojów do gry w piłkę nożną oraz organizację pikniku dla dzieci skupionych w trzech grupach: „młodzików”, „trampkarzy” i „juniorów młodszych”.
Wszystkim biorącym udział w głosowaniu internetowym bardzo serdecznie dziękujemy za wsparcie.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Dofinansowanie na modernizację siedziby OSP w Sępopolu.
- 03-10-2019
- drukuj
W ramach podpisanego porozumienia między samorządem województwa warmińsko-mazurskiego, a naszą gminą, zarząd województwa przekazał kwotę 30 tysięcy złotych na prace inwestycyjne dotyczące modernizacji remizy OSP w Sępopolu. W ramach prac przy niewielkim dodatkowym udziale środków pochodzących z budżetu gminy, mogliśmy wyremontować wnętrza 3 garaży, a także teren przed budynkiem. Podjazd do garaży już od dłuższego czasu wymagał gruntownej przebudowy, a obecnie jego realizacja mogła zostać wykonana. W ostatnim okresie wokół budynku wykonano odwodnienie fundamentów, do którego w ramach wymiany rurociągu podłączono nowe przyłącze kanalizacji deszczowej odwadniające plac przed budynkiem. W trakcie prac wymieniono również stary, zdegradowany właz studni telekomunikacyjnej, który nieodpłatnie został przekazany przez firmę „Orange”. Dodatkowo przy pomocy pracowników zatrudnionych w ramach umów zawartych z Powiatowym Urzędem Pracy, ułożono chodniki, dostosowując ich wysokość do podjazdu. W poprzednim roku również przy pomocy wsparcia finansowego udzielonego przez samorząd województwa wykonany został remont m.in. elewacji, a wszystkie wyżej wymienione inwestycje wpisują się w kompleksową poprawę wizerunku budynku OSP w Sępopolu, które teraz zdobi nasze miasto.
Szczególne podziękowania kierujemy do braci strażackiej Ochotniczej Straży Pożarnej w Sępopolu za pomoc przy rozbiórce starych nawierzchni, jak również przy upiększaniu terenu zieleni przed remizą.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Inwestycja za ponad 1 000 000 zł.
- 01-10-2019
- drukuj
30 września bieżącego roku Irena Wołosiuk, burmistrz Sępopola podpisała umowę w tej sprawie z marszałkami województwa: Gustawem Brzezinem oraz Mironem Syczem. Czas realizacji inwestycji zaplanowany jest do końca przyszłego roku.
Kolejne środki finansowe zdobyte dla naszej gminy. Tym razem na inwestycję o wartości ponad 1 000 000 zł na wdrożenie e-usług w zakresie obsługi klientów i kontrahentów sieci wodno-kanalizacyjnej, z dofinansowaniem na poziomie 85%. W ramach inwestycji prócz nowej obsługi informatycznej dla ZGMIUK’u i petentów, większość środków przeznaczona jest na wymianę starych, często nie posiadających certyfikatów właściwej kalibracji wodomierzy. Teraz odczyty wodomierzy, rozliczanie zużycia wody i informacje o awariach, będą przekazywane dostawcy wody drogą elektroniczną. To bardzo usprawni pracę oraz pozwoli na spore oszczędności. Wszyscy mieszkańcy dostaną nowoczesne i ekonomiczne wodomierze, pokazujące poprawne odczyty.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Gruntowna przebudowa pl.Wolności
- 25-09-2019
- drukuj
W związku z rozstrzygnięciem ogłoszonego przez Wojewodę naboru wniosków, dotyczących inwestycji drogowych w ramach Funduszu Dróg Samorządowych, na terenie naszej gminy zostanie zrealizowana gruntowna przebudowa konstrukcji drogi zlokalizowanej przy Placu Wolności, na „Osiedlu Korszyńskim”. Nasz wniosek znalazł się w gronie inwestycji które należy wykonać w ciągu 12 miesięcy od chwili podpisania umowy z wykonawcą prac budowlanych. Dlatego też na najbliższy poniedziałek zaplanowane jest ogłoszenie postępowania przetargowego w celu wyłonienia wykonawcy. Środki przyznane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych pokryją 50% kosztów związanych z realizowaną inwestycją. Jest to kolejna inwestycja o którą mieszkańcy zabiegali od wielu lat. Obecna nawierzchnia drogi na niewielkim odcinku około 30 metrów wykonana jest z kostki betonowej (trylinki), a na pozostałej długości jest drogą gruntową o bardzo złym stanie technicznym. Na nową konstrukcję drogi składać się będą 3 warstwy podbudowy, wykonane z różnej frakcji kruszyw i betonu, zakończone wierzchnią warstwą z polbruku. W ramach prac wykonane będą również chodniki, ścieżka rowerowa, przejścia dla pieszych. Dodatkowe elementy towarzyszące samej drodze były niezbędne w projekcie z uwagi na konieczność uzyskania dodatkowej punktacji, w ramach kryteriów postępowania konkursowego. Tego rodzaju ocena złożonych wniosków wymusza uwzględnianie dodatkowych elementów ulic w projektowaniu inwestycji nie zawsze koniecznych, czy też wnioskowanych przez mieszkańców. Będąc po stronie podmiotu który ubiega się o udzielenie dofinansowania, zmuszeni jesteśmy do uwzględniania w projekcie elementów towarzyszących drodze, za które uzyskuje się dodatkowe punkty. Łączna ocena punktowa decyduje o uzyskaniu bądź odmowie udzielenia wsparcia finansowego.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Kontynuacja budowy drogi Romankowo Lwowiec
- 25-09-2019
- drukuj
24 września br. dokonano otwarcia ofert złożonych w związku z inwestycją powiatu kętrzyńskiego dotyczącą przebudowy drogi powiatowej Nr 1396N, łączącą miejscowości naszej gminy tj. Romankowo z Lwowcem. Przebudowywany odcinek stanowi kontynuację wykonanej w ostatnim okresie wspólnej inwestycji: Powiatu Bartoszyckiego, Gminy Sępopol oraz Nadleśnictwa Bartoszyce. Prace budowlane będą prowadzone na ponad 2 kilometrowym odcinku drogi.
W ogłoszonym postępowaniu przetargowym złożono 3 oferty:
- Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów „DROMO” Sp. z o.o. z Ostródy na kwotę 3 255 704,10 zł
- Przedsiębiorstwa Budowy Dróg Sp. z o.o. z Lidzbarka Warm. na kwotę 2 895 699,21 zł
- Konsorcjum 2 firm:
Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego
oraz
Spółki z o.o. „ALTOR” również z Mińska Mazowieckiego na kwotę 2 775 382,82 zł
Powiat Kętrzyński na przebudowę drogi uzyskał dofinansowanie w wysokości 50% kosztów inwestycji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych, którym gospodaruje Wojewoda Warmińsko-Mazurski, a szacunkowe koszty określono na 3 444 988,08 zł.
Według zapewnień firmy która złożyła najkorzystniejszą ofertę, prace w bieżącym roku zakończone będą wykonaniem konstrukcji wraz z warstwą wiążącą z betonu asfaltowego. Dokończenie budowy ma nastąpić w przyszłym roku, a polegać będzie na wykonaniu warstwy ścieralnej, również z betonu asfaltowego.
Aby cały odcinek drogi 1396N został gruntownie przebudowany, aż do mostu na rzece Guber, o długości około 9 kilometrów, pozostanie do wykonania jedynie fragment nawierzchni należący do powiatu bartoszyckiego o długości 1 kilometra. Mamy nadzieję, że znajdą się środki w budżecie powiatu w najbliższych latach na wykonanie już ostatniego niewielkiego odcinka drogi powiatowej.