Logo: Urząd Gminy Sepopol
Dzisiaj jest: 01/10/20, godzina: Aktualna godzina
Logo: BIP

Aktualności

Zniesienie czasowych zmian organizacyjnych w Urzędzie Miejskim w Sępopolu

Załączniki

Sukces Duetu wywodzącego się z "Warmianek" w Kazimierzu Dolnym

III miejsce w 54 Ogólnopolskim Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych zajął duet z Sępopola.
 
Miło było nam gościć w urzędzie Panie: Elżbietę Rudzińską i Ałłę Zarembo, które tak wspaniale reprezentowały nasze miasto i gminę na Ogólnopolskim Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym. W konkursie brało udział 15 Kapel, 24 Zespoły Śpiewacze, 18 Instrumentalistów, 20 Solistów Śpiewaków, oraz 23 grupy w kategorii "Mistrz i Uczeń", łącznie udział wzięło około 500 artystów ludowych z 14 województw. Nasze reprezentantki w kategorii "Zespołów Śpiewaczych" zajęły bardzo wysokie III miejsce. Jury w składzie m.in.: prof. dr hab. Jan Adomowski, prof. dr hab. Stanisława Niebrzeowska - Barmińska, prof. dr hab. Piotr Dahlig, prof. dr hab. Bożena Muszkalska, dr Jacek Jackowski, dr Bożena Lewandowska, dr Janina Biegalska, bardzo wysoko oceniło talent wokalny, jak również dobór regionalnego repertuaru naszego duetu. Głównym fundatorem nagród było Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureatkom festiwalu dziękowała Pani burmistrz Irena Wołosiuk wraz z pracownikami naszego urzędu. W spotkaniu uczestniczyła też Pani Edyta Jurewicz-Bach, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. Wszyscy życzyli naszym śpiewaczkom ludowym dalszych sukcesów i wytrwałości w krzewieniu kultury i tradycji ludowej.
 

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

4Galeria zdjęć: Festiwal Kapel i Śpiewaków Ludowych

Zapraszamy na spacer brzegiem Łyny do Sępopola

Zakończono budowę alei spacerowych sfinansowaną w 85% ze środków unijnych.
          Dobiegły końca prace dotyczące budowy alei spacerowych wzdłuż brzegów rzeki Łyny w Sępopolu. Wykonany zakres inwestycji jest pierwszym z kilku etapów zaplanowanych prac. Całość inwestycji jest rozłożona na kolejne lata, a ich realizacja uzależniona jest od możliwości uzyskania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych. Oddany do użytku fragment, o długości blisko kilometr, prócz samych alei zawiera miejsca przeznaczone do prowadzenia zajęć lekcyjnych w plenerze. Pierwszy odcinek znajduje się w pobliżu istniejącej już wcześniej przystani dla kajakarzy i parkingu, na stadionie miejskim. Prace projektowe wykonał dr Mariusz Antolak z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, a wykonawcą inwestycji była firma „KWIAT” p. Mariusza Kwiecińskiego. Środki jakie gmina otrzymała na wykonanie inwestycji pochodzą z konkursu organizowanego przez Urząd Marszałkowski w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Nasz wniosek zyskał aprobatę komisji oceniającej i otrzymał dofinansowanie w wysokości, aż 85% całkowitych kosztów kwalifikowanych. Dzięki temu, prócz samych alei można było wykonać cały szereg dodatkowych elementów, przyjaznych rodzimej faunie i florze, a także oświetlić i zabezpieczyć teren za pomocą sieci kamer, przesyłających zdalnie obraz. Mamy nadzieję, że wykonane prace znajdą uznanie w oczach mieszkańców naszej gminy i miasta. A pięknie zagospodarowany teren sprawi, że goście odwiedzający nasze tereny odnajdą urokliwe miejsca, w których będą mogli na łonie  warmińskiej natury miło spędzić czas.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

83Galeria zdjęć: Bioróżnorodność - zakończenie prac

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

13Galeria zdjęć: Bioróżnorodność - stan dotychczasowy

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

1Galeria zdjęć: Bioróżnorodność - przed II wojną światową

Rusza budowa drogi w Stopkach Osadzie.

Wyłoniono wykonawcę prac budowlanych na których wykonanie gmina pozyskała 100% środków zewnętrznych.
          W związku z otrzymaniem bezzwrotnej pomocy finansowej, udzielonej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa O/T w Olsztynie, rozpoczęto postępowanie w ramach którego wyłoniono wykonawcę prac budowlanych, dotyczących gruntownej przebudowy konstrukcji drogi wraz z wykonaniem odwodnienia w miejscowości Stopki Osada. W ostatnich dniach przeprowadzono procedurę przetargową na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych, która spośród trzech złożonych w wyznaczonym terminie ofert wyłoniła najbardziej korzystną dla zamawiającego. Kryteria które przyjęto do oceny wniosków zakładały przyznanie punktacji za zaproponowaną ceną wykonania prac oraz za okres udzielonej gwarancji. Najwyższą punktację otrzymała oferta firmy UBiB p. Waldemara Komsty z Bisztynka, opiewająca na kwotę 320 482,80 zł wraz z gwarancją na wykonane prace wynoszącą 60 miesięcy (5 lat). Pozostałe oferty złożone zostały przez: firmę „KWIAT” p. Mariusza Kwiecińskiego na 344 868,48 zł oraz firmę „EKO-WOD” z Kętrzyna na kwotę 368 943,22 zł. Gmina na inwestycję otrzymała od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa kwotę ponad 414 000 zł. Wyniki przetargu spowodowały powstanie znacznej oszczędności, bo blisko 100 000 zł. Aby móc zagospodarować zaoszczędzone środki zwróciliśmy się o wyrażenie zgody na zawarcie stosownej umowy i przeznaczenie środków na inne odcinki dawnych dróg, będących we władaniu nieistniejących obecnie Państwowych Gospodarstw Rolnych. Na 25 sierpnia zaplanowane jest podpisanie umowy z wykonawcą i w ciągu najbliższych tygodni mamy nadzieję, że prace zostaną rozpoczęte.
 
Mieszkańców przepraszamy za niedogodności które mogą powstać w czasie prowadzenia prac i prosimy o wyrozumiałość.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

4Galeria zdjęć: Droga w Stopkach Osadzie

Zasłużone przejście na emeryturę

 
Burmistrz Sępopola Irena Wołosiuk oraz pracownicy Urzędu w Sępopolu podziękowali za współpracę Alicji Szulżyckiej Skarbnik Gminy Sępopol i Lucynie Onoszko inspektor ds. księgowości budżetowej.
 
   Po przeszło 40 latach pracy zawodowej na zasłużoną emeryturę przeszła Skarbnik Miasta i Gminy Alicja Szulżycka oraz Pani Lucyna Onoszko inspektor ds. księgowości budżetowej z wydziału finansowego. Obie w tut. urzędzie przepracowały ćwierćwieku. W 1995 r. pracę rozpoczęła Lucyna Onoszko, a rok poźniej Alicja Szulżycka dołączyła do zespołu finansowego i objęła funkcję Skarbnika.
 
    Podczas oficjalnego pożegnania w sali konferencyjnej, Burmistrz Sępopola Irena Wołosiuk wyraziła słowa uznania i szacunku oraz dziękowała za te wszystkie lata pracy w sępopolskim samorządzie. Dziękując za te piękne lata, poświęcenie i oddanie, lojalność oraz trud włożony w pracę w imieniu wszystkich pracowników Urzędu jeszcze raz życzymy spełnienia marzeń, pomyślności i wielu radości w życiu osobistym. Niech nadchodzący czas wolny od pracy zawodowej pozwoli na realizację wielu planów i zamierzeń.

ARiMR: 300 tys. zł na odtworzenie potencjału gospodarstwa

Wsparcie dla rolników, którzy ponieśli straty spowodowane klęskami żywiołowymi bądź wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń.
          Rolnicy, którzy ponieśli w gospodarstwach straty spowodowane klęskami żywiołowymi bądź wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń, mają czas do 31 sierpnia 2020 r., by złożyć wnioski i skorzystać ze wsparcia finansowego w ramach PROW na lata 2014-2020. O pomoc w ramach działania „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” mogą ubiegać się rolnicy, którzy ponieśli straty spowodowane przez co najmniej jedną z następujących klęsk żywiołowych: powódź, deszcz nawalny, suszę, przymrozki wiosenne, ujemne skutki przezimowania, obsunięcie się ziemi, lawinę, grad, huragan, uderzenie pioruna. Ponadto o wsparcie mogą wnioskować rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał, w drodze decyzji, zabicie świń lub zniszczenie zwłok świń w celu zwalczania ASF. Dotacje są dostępne dla tych, którzy ponieśli straty w roku, w którym jest składany wniosek o przyznanie pomocy lub w co najmniej jednym z dwóch lat poprzednich. Wysokość strat w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich czy rybach uprawniająca do starania się o pomoc musi wynieść co najmniej 30 proc. średniej rocznej produkcji rolnej oraz straty te muszą dotyczyć składnika gospodarstwa, którego odtworzenie wymaga poniesienia kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Wysokość poniesionych strat, jakie powstały w gospodarstwie, określa komisja powołana przez wojewodę. Natomiast w przypadku wstąpienia afrykańskiego pomoru świń o pomoc mogą ubiegać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok w celu zwalczania ASF, a w dniu wydania tej decyzji stanowiły one co najmniej 30 proc. świń będących w posiadaniu tego gospodarza. Maksymalna kwota wsparcia, jaką można otrzymać, wynosi do 300 tys. zł, z tym że nie może przekroczyć ona poziomu 80 proc. kosztów kwalifikowanych. W przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych, jeżeli zniszczony składnik gospodarstwa był ubezpieczony, wówczas wysokość pomocy pomniejsza się o kwotę odszkodowania uzyskanego z tytułu jego ubezpieczenia. Ponadto, jeżeli rolnik nie zawarł umowy obowiązkowego ubezpieczenia upraw, a będzie ubiegał się o pomoc na odtworzenie plantacji chmielu, sadów, plantacji krzewów owocowych gatunków owocujących efektywnie dłużej niż 5 lat, wówczas kwotę pomocy na odtworzenie tego składnika pomniejsza się o połowę. Dotację na pokrycie strat spowodowanych klęskami żywiołowymi można przeznaczyć na inwestycje odtwarzające zniszczone składniki gospodarstwa, np. na odtworzenie plantacji wieloletnich, sadów, odbudowę zniszczonych budynków czy zakup nowych maszyn lub urządzeń rolniczych. Z kolei rolnik, którego gospodarstwo zostało poszkodowane przez ASF, dotację może otrzymać na inwestycje, które nie są związane z produkcją świń. Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną lub rejestrowaną przesyłką pocztową.
 
Więcej informacji: na portalu internetowym - www.arimr.gov.pl pod numerem bezpłatnej infolinii -  tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.

Blisko 55 000 zł na komputery dla szkół.

Gmina otrzymała nowe środki w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
          Z przyjemnością informujemy, że w wyniku złożenia kolejnego wniosku nasza gmina uzyskała nowe środki umożliwiające zakup dodatkowych komputerów, przeznaczonych dla sępopolskich szkół. Tym razem jest to kwota 54 976,08 zł, za którą kupiono 37 laptopów . Finansowanie pokrywa 100% kosztów zakupu komputerów i oprogramowania. Łącznie nasze szkoły uzyskają blisko 100 sztuk nowego sprzętu, którego zakup sfinansowano w całości ze środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych. W ramach ogłoszonego zapytania ofertowego, w wyznaczonym terminie złożono 8 ofert z terenu całego kraju. Tym razem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma BLUE PPHD p. Artura Szadurskiego z Elbląga.
 
          Projekt został zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej nr I „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu” działania 1. 1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” dotycząca realizacji projektu grantowego pn.: Zdalna Szkoła+ wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

4Galeria zdjęć: Kompuery dla szkół.

Gminne Centrum Informacji

Wyłoniono wykonawcę prac remontowych, których koszt w 100% pokryty zostanie ze środków unijnych.
          Dzięki współpracy Miejsko-Gminnego Stowarzyszenia Bezrobotnych z gminą Sępopol, wystartowano w konkursie dotyczącym przyznania środków finansowych w ramach Lokalnej Grupy Działania „Barcja”, na zadanie dotyczące utworzenia w naszym mieście Gminnego Centrum Informacji wraz z Galerią Artystyczną. Częścią inwestycji jest również wygospodarowanie miejsca pełniącego funkcję szaletu miejskiego, którego dotychczas w Sępopolu nie było. Sygnały dotyczące potrzeby utworzenia tego typu obiektu w mieście docierały do urzędu od bardzo wielu lat. Dopiero teraz nadarzyła się doskonała okazja na sfinansowanie inwestycji ze środków spoza budżetu gminy. To właśnie współpraca ze stowarzyszeniem umożliwiła otrzymanie zewnętrznych pieniędzy, które wystarczą w 100% na pokrycie kosztów wykonania gruntownego remontu obiektu. W ramach jednej inwestycji stworzony zostanie obiekt który będzie pełnił kilka funkcji. Dzięki temu powstaną placówki których w naszej gminie dotychczas nie było, a które w innych miastach funkcjonują już od bardzo dawna.
          W celu wyłonienia wykonawcy prac budowlanych ogłoszono zapytanie ofertowe na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Sępopolu. W wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta, firmy TOM-BUD p. Tomasza Lewickiego z Wągródki. Zaproponowana przez wykonawcę oferta opiewała na kwotę 91 558,93 zł, a okres gwarancji to 48 miesięcy (4 lata). Kwota za jaką wykonana będzie inwestycja jest niższa od uzyskanego wsparcia w ramach funduszy unijnych. Planowany termin wykonania inwestycji to 10 września 2020 roku.  

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

4Galeria zdjęć: GCI_

Rusza proces wymiany wodomierzy.

Inwestycja o wartości blisko 1 000 000 zł nabiera tempa. Dofinansowanie 85%.
          Zakończono procedurę i podpisano umowę w związku z ogłoszonym postępowaniem na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych, a dotyczącym wyłonienia wykonawcy projektu pod nazwą „Opracowanie i wdrożenie e-usług w zakresie obsługi klientów i kontrahentów sieci wodno-kanalizacyjnej Gminy Sępopol wraz z dostawą zestawów telemetrycznych i sprzętu komputerowego”. W wyznaczonym terminie wpłynęły 2 kompletne oferty. Pierwszą złożyła firma Net Proces Sp. z o. o. z Gdańska na kwotę  981 566,65 zł, a drugą firma WODMIAR Sp. z o. o. z Olsztyna na kwotę 913 913,41 zł. Najkorzystniejsza oferta jest niższa od przyznanego wsparcia o ponad 100 000 zł, a uzyskane dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego pokryje 85% kwalifikowanych kosztów zadania. Inwestycja w swym zakresie zakłada między innymi: kompleksową wymianę wodomierzy, dostarczenie oprogramowania komputerowego eBOK dotyczącego obsługi klientów, wdrożenie systemu zdalnego nadzoru telemetrii, a także dostawę sprzętu komputerowego. Zainstalowane wodomierze zapewniały będą możliwość zdalnego odczytu poboru wody, bez konieczności wchodzenia do pomieszczeń w których liczniki będą zainstalowane. Dzięki tym nowoczesnym rozwiązaniom możliwe będzie przeprowadzenie, prócz bieżących odczytów również dokonanie wyrywkowych kontroli, w sytuacji podejrzenie nieprawidłowości w zużyciu wody. Zastosowana technologia na bieżąco będzie przesyłała informacje o chwilowym zwiększonym poborze wody z sieci wodociągowej, na której zainstalowane są hydranty przeciwpożarowe. Wszystko to sprawi, że znacznej poprawie uleganie nadzór nad poborem wody na terenie całej gminy, a co w konsekwencji powinno wygenerować znaczne oszczędności w gospodarce wodno- ściekowej. Warto przypomnieć, że firma która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu, wykonywała na terenie naszej gminy w poprzednich latach inwestycję dotyczące wybudowania instalacji wodnych pionowych pomp ciepła w szkołach w Ponikach i Dzietrzychowie. Inwestycje te przyczyniły się znacząco do ograniczenia kosztów ogrzewania wyżej wymienionych obiektów  o około 40%. W najbliższych dniach rozpoczęty zostanie proces wykonawczy i w budynkach odbiorców wody pojawią się przedstawiciele firmy WODMIAR w celu wymiany wodomierzy. Osoby wykonujące czynności techniczne będą posiadały stosowne dokumenty, potwierdzające upoważnienie do wykonywania prac. Planowane zakończenie całości inwestycji to 31 maja 2021 roku.
 
          Prosimy o udostępnienie pomieszczeń w których znajdują się dotychczasowe wodomierze.  Za niedogodności związane z inwestycją bardzo przepraszamy.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

Ponad 10 000 000 zł dla gminy Sępopol.

Podpisano umowę grantową z dofinansowaniem w wysokości 90%.
          1 czerwca 2020 roku burmistrz Sępopola podpisała umowę na mocy której gmina wraz z partnerem z Obwodu Kaliningradzkiego otrzymaliśmy grant w wysokości 2 333 790,32 euro (10 385 367 zł) na wykonanie inwestycji drogowych.  Dzięki współpracy z władzami miasta Guriewsk, możliwe było wspólne ubieganie się o wsparcie finansowe przyznawane w ramach Programu Współpracy Transgranicznej POLSKA-ROSJA 2014-2020. Dokumentacja techniczna wraz z wnioskiem oraz załącznikami została wykonana jeszcze w 2018 roku i zgłoszona do konkursu w 2019 roku. Procedura w wyniku której wyłonione inwestycje którym przyznano dofinansowanie trwała bardzo długo, bo ponad rok. W toku kolejnych etapów trzeba było dołożyć bardzo wiele wysiłku by sprostać kolejnym wymaganiom nakładanym przez instytucję dofinansowującą. A jak widać wysiłek włożony w sprostanie wymogom zaowocował przyznaniem grantu i zawarciem umowy. Spośród kilkudziesięciu wniosków złożonych w konkursie dofinansowanie uzyskały jedynie 4 inwestycje, a nasz wniosek zajął 3 miejsce na liście.  Dofinansowanie wyniesie 90% kwalifikowanych kosztów inwestycji. Jest to ogromny sukces, śmiało można powiedzieć, że nawet większy niż otrzymanie wsparcia w ramach środków otrzymanych na przebudowę śródmieścia Sępopola, w którym otrzymano kilka milionów złotych ze wsparciem na poziomie 80%. Inwestycje drogowe ujęte we wniosku przewidziane są do wykonania w 2020 i 2021 roku. W pierwszym etapie wykonane zostaną drogi zlokalizowane w obrębie Romankowo, Domarady i Wodukajmy. W kolejnym etapie dwie drogi położone w Różynie, w mieście Sępopol - ul. Grodzickiego oraz w miejscowości Smolanka. Na wykonanie wszystkich prac przewidziano okres 18 miesięcy. Mamy nadzieję, że sytuacja ekonomiczna, jak też epidemiczna nie spowoduje powstania niemożliwych do przewidzenia trudności w realizacji tych ogromnych, jak na możliwości finansowe i organizacyjne naszej gminy inwestycji. W ciągu najbliższego miesiąca ogłoszone zostaną pierwsze postępowania przetargowe, dotyczące wyłonienia wykonawców prac drogowych.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

1 2 3 4 5 6 ... 14

Kontakt - stopka

Adres urzędu

URZĄD MIEJSKI
W SĘPOPOLU
ul. 11 Listopada 7
11 -210 Sępopol
 
Tel. (89) 76 13 181        
Nr fax. (089) 679 08 21
 
e-mail : sepopol@sepopol.pl
NIP: 743-20-21- 679  REGON: 510743628
 
Nr konta 28 8855 0004 2004 0008 5316 0001
 
Pracujemy
poniedziałek  8.00 - 16.00
wtorek  - piątek 7.15 - 15.15
 

Godziny przyjęć interesantów:

Burmistrz
Irena Wołosiuk
 
zaprasza  interesantów:  
poniedziałek-piątek
w godzinach pracy Urzędu

Gminy Partnerskie

  • Logo: Lägerdorf Lägerdorf
  • Logo: Prawdinsk Prawdinsk