Logo: Urząd Gminy Sepopol
Dzisiaj jest: 25/09/22, godzina: Aktualna godzina
Logo: BIP

Pozostałe aktualności

Dodatek węglowy

Zapraszamy do MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ w Sępopolu.
Informujemy, że na terenie GMINY SĘPOPOL obsługę wniosków o wypłatę dodatku węglowego realizuje MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w Sępopolu.
 
          Zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2022 roku o dodatku węglowym (Dz.U. z 2022 r., poz. 1692) dodatek węglowy przysługuje:
osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576).
Przez paliwa stałe rozumie się zgodnie z art. 2, ust. 3, w/w ustawy cyt.: "węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego".
 
Dodatek węglowy wynosi jednorazowo 3000 zł zarówno dla gospodarstwa domowego jednoosobowego jak i gospodarstwa wieloosobowego.
 
Przez gospodarstwo domowe rozumie się zgodnie z art. 2, ust. 2, w/w ustawy cyt.:
  1. "osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
  2.  osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe)."
          Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
 
 
Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30.11.2022r.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożony po dniu 30.11.2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
 
Druki wniosków dostępne będą w wersji papierowej w Urzędzie Miejskim w Sępopolu oraz Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu, w wersji elektronicznej poniżej.
 
 
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Załączniki

Kontakt - stopka

Adres urzędu

URZĄD MIEJSKI
W SĘPOPOLU
ul. 11 Listopada 7
11 -210 Sępopol
 
Tel. (89) 76 13 181        
Nr fax. (089) 679 08 21
 
e-mail : sepopol@sepopol.pl
NIP: 743-20-21- 679  REGON: 510743628
 
Nr konta 28 8855 0004 2004 0008 5316 0001
 
Pracujemy
poniedziałek  8.00 - 16.00
wtorek  - piątek 7.15 - 15.15
 

Godziny przyjęć interesantów:

Burmistrz
Irena Wołosiuk
 
zaprasza  interesantów:  
poniedziałek-piątek
w godzinach pracy Urzędu

Gminy Partnerskie

  • Logo: Lägerdorf Lägerdorf
  • Logo: Prawdinsk Prawdinsk