Pozostałe aktualności
Wiele urzędowych spraw załatwisz przez Internet na stronie www.e.sepopol.pl
- 19-02-2021
- drukuj
W Urzędzie Miejskim w Sępopolu wprowadzony został innowacyjny system informatyczny. Cyfryzacja usług umożliwia załatwienie wielu spraw urzędowych przez internet. Wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu na stronie www.e.sepopol.pl
Informacje dotyczące podatków, gospodarki odpadami, deklaracje, wnioski, możliwość sprawdzenia wysokości zobowiązań, powiadomienia o zbliżających się terminach płatności, płatności online – to usługi, informacje, dokumenty dostępne po zalogowaniu w systemie.
Tam nasi mieszkańcy i kontrahenci mogą: sprawdzać historię i stan swoich zobowiązań oraz szybko i bezpiecznie realizować płatności (podatki i opłaty, w tym za odbiór odpadów komunalnych). Wszystkie dane do przelewu wypełniane są automatycznie.
JAK TO ZROBIĆ?
Poprzez profil zaufany – po zalogowaniu bezpośrednio korzystasz z wszystkich funkcji systemu.
Poprzez rejestrację na stronie internetowej www.e.sepopol.pl. W takim przypadku konieczna będzie jednorazowa wizyta w Urzędzie Miejskim w Sępopolu, w celu potwierdzenia tożsamości.
Wszelkich informacji na temat platformy i sposobu rejestracji można uzyskać w Wydziale Finansowym, tel. 89 7613581 lub 89 7613161.
Niebawem rozpocznie się przebudowa drogi Wodukajmy - Domarady
- 16-02-2021
- drukuj
Kiedy tylko warunki pogodowe pozwolą, rozpocznie się długo oczekiwany przebudowa drogi gminnej Wodukajmy - Domarady. Stosowną umowę podpisali burmistrz Irena Wołosiuk oraz przedstawiciele firmy „Artur Kotarski Usługi Transportowe”. Planowane zakończenie inwestycji jest 30 września 2021 roku.
To kolejna inwestycja drogowa, na którą Urząd Miejski w Sępopolu pozyskał dofinansowanie (90 proc.) z Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Rosja 2014-2020. Ogólny koszt prac remontowych tej drogi wyniesie 1 317 010,31 zł. Wykonawca udzieli również 60 miesięcznej gwarancji.
Planowana przebudowa ma na celu poszerzenie i wykonanie drogi z płyt betonowych o wymiarach 300x150 m, układanych wzdłuż i mijankowo. W wyniku powstanie droga o szerokości 5,7 metra (obecnie 3 metry).
Zostanie poprawiona geometria drogi oraz powstaną utwardzone pobocza. Projekt zakłada również odwodnienie drogi za pomocą istniejących rowów, które wykonawca remontu drogi odmuli, oczyści i odpowiednio wyprofiluje. Zaprojektowana jest tez solidna konstrukcja podbudowy drogi. Będą się na nią składać: warstwa odsączająca z kruszywa naturalnego (gr. 15 cm), podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (gr. 22 cm), podsypka cementowo-piaskowa (gr. 5 cm) oraz płyta drogowa (gr. 15 cm).
W ogłoszonym postępowaniu w ramach ustawy prawo zamówień publicznych złożono 6 ofert dotyczących wykonania inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma p. Artura Kotarskiego z Mrągowa. Pozostałe firmy które złożyły swoje oferty to:
- „Kwiat” Mariusz Kwieciński z Sępopola – 1 360 384,06 zł
- P.H.U. „MARPOL” Marcin Szutowicz z Wiatraka – 1 427 554,48 zł
- BUDOKOP Piotr Głodowski z Lidzbarka Warmińskiego – 1 629 449,06 zł
- „TECHNOMEL” Kazimierz Kozieł z Lidzbarka Warmińskiego – 1 411 215,64 zł
- Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe Budownictwa „PYZAK” z Lidzbarka Warmińskiego – 1 592 152,86 zł
Projekt „Wspólne inicjatywy w zakresie rozwoju i poprawy jakości oraz dostępności infrastruktury społecznej poprzez modernizację dróg rejonu Guriewsk i Gminy Sępopol” realizowany jest dzięki wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej POLSKA-ROSJA 2014-2020. Beneficjentem wiodącym projektu jest Gmina Sępopol, drugim beneficjentem zaś Zarząd Dróg Miasta Guriewsk. Okres realizacji projektu: 1.07.2020 – 31.12.2021.
This document has been produced with the financial assistance of the European Union, under the Poland-Russia Cross-border Cooperation Programme 2014-2020. The contents of this document are the sole responsibility of Commune of Sepopol and under no circumstances can be regarded as reflecting the position of the European Union, the Managing Authority or the Joint Technical Secretariat of the Poland-Russia CBC Programme 2014-2020.
BADANIE OPINII MIESZKAŃCÓW
- 18-01-2021
- drukuj
Szanowni Państwo, przygotowujemy wspólną strategię Partnerstwa W-M Gmin Pogranicza, aby w przyszłości móc starać się o środki pomocowe, w tym unijne, na realizację zadań, które poprawią sytuację mieszkańców.
Prosimy o wypełnienie ankiety on-line.
Zapraszamy do wypełnienia ankiety dotyczącej Waszych opinii o miejscu, w którym żyjecie: usługach publicznych i potrzebach mieszkańców gmin leżących na obszarze Partnerstwa „Stowarzyszenie Warmińsko-Mazurskich Gmin Pogranicza”, który obejmuje gm. BARCIANY, gm. BARTOSZYCE, gm. BRANIEWO, gm. BUDRY, gm. DUBENINKI, gm. GÓROWO IŁAWIECKIE, gm. LELKOWO, gm. SĘPOPOL, gm. SROKOWO. Państwa opinie będą wykorzystane przy planowaniu przez samorządy kierunków rozwoju. Pozwolą lepiej dostosować politykę władz samorządowych do potrzeb mieszkańców, szczególnie w zakresie usług publicznych.
Szczepienia ochronne przeciw COVID-19
- 15-01-2021
- drukuj
W związku z realizacją Narodowego Programu Szczepień Ochronnych przeciwko wirusowi SARS-CoV-2, Burmistrz Sępopola informuje, że od dnia 15 stycznia 2021 roku w Urzędzie Miejskim została utworzona Infolinia w zakresie pomocy w transporcie osób, które z różnych względów nie będą mogły same udać się do punktu szczepień, a także informowania mieszkańców o szczepieniach. Transport powinien być przeznaczony dla osób posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupy z w/w schorzeniami, a także dla osób mających trudności z dostępem do punktu szczepień (np. osoby starsze niemające możliwości samodzielnego dojazdu do punktu szczepień).
Infolinia czynna:
W dni robocze od godz. 8.00 do godz. 15.00
Numer telefonu Infolinii
89/ 761 31 81
Od 15 stycznia rusza rejestracja szczepień poprzez:
- Infolinię Ministerstwa Zdrowia – nr 989
- Osobiście w wybranym punkcie szczepień: www.gov.pl/web/szczepimysie/punkty-szczepien
- Elektronicznie poprzez e-Rejestrację: www.pacjent.gov.pl
Terminy rejestracji seniorów:
Od 15.01.2021r – osoby w wieku powyżej 80 lat
Od 22.01.2021r – osoby w wieku powyżej 70 lat
Od 25.01.2021r – rozpoczęcie szczepień dla zarejestrowanych seniorów
Stanica "Dobrej Nadziei" w Stopkach.
- 11-01-2021
- drukuj
Dzięki współpracy gminy z sąsiednimi samorządami, uzyskaliśmy zewnętrzne środki na gruntowny remont stanicy wodnej nad rzeką Łyną w miejscowości Stopki. Ogłoszone przez samorząd województwa warmińsko-mazurskiego postępowanie konkursowe pn. "Łączy nas turystyka", premiowało dodatkowo wnioski zawierające zamierzenia inwestycyjne wykonane przy udziale kilku samorządów. Dlatego też, na etapie składania wniosków zawarliśmy porozumienia na mocy których w kosztach realizacji naszej inwestycji pomoc finansową zadeklarowały: samorząd powiatu oraz samorząd miasta Bartoszyce. Dzięki tym deklaracjom oraz dobrze wykonanej dokumentacji konkursowej, nasz wniosek zajął 1 miejsce na liście inwestycji wspartych przez samorząd województwa. Za to wsparcie włodarzom bardzo dziękujemy. Na dodatkowe słowa podziękowania zasługuje samorząd z Bisztynka, który dodatkowo zadeklarował pomoc finansową przy realizacji przedsięwzięcia.
Prace remontowe przeprowadziła firma „Rys-Bud” ze Szczurkowa, która w wyznaczonym terminie wywiązała się ze wszystkich obowiązków. Była to jedyna firma która zdecydowała się na złożenie oferty w ogłoszonym postępowaniu z uwagi na zbliżający się koniec roku.
Dzięki tej inwestycji, lokalne firmy świadczące usługi, polegające na wykonywaniu rejsów rzeką Łyną, zyskają dodatkowych zadowolonych klientów, którzy chętnie do nich powrócą, jak również zapewne przekażą wśród swoich znajomych informację o atrakcyjności tej przystani. Mieszkańcy natomiast zyskają wyremontowaną stanicę, która świetnie jest im znana i z której chętnie korzystają od wielu lat.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
ZGOK Olsztyn po raz kolejny w 2020 roku podnosi stawki za zagospodarowanie odpadów.
- 07-01-2021
- drukuj
29 grudnia 2020r. na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Wspólników Sp. z o.o. ZGOK w Olsztynie podjęto uchwałę o podniesieniu stawek za zagospodarowanie odpadów z terenu 37 samorządów...
W ostatnich dniach grudnia 2020r. odbyły się 2 Nadzwyczajne Walne Zgromadzenia Wspólników spółki ZGOK z Olsztyna, których przedmiotem było między innymi przyjęcie uchwały dotyczącej podniesienia stawek za zagospodarowanie odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych, ponadto w porządku obrad znalazła się uchwała na mocy której zarząd spółki otrzymałby upoważnienie do zawarcia aneksu do umowy z Miejskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej z Olsztyna, w którym to spółka ZGOK zobowiązałaby się do zwiększenia kwoty jaką musi zapłacić MPEC’owi za przekazanie wytworzonego z odpadów paliwa RDF i PRE RDF z 200 zł obecnie, do blisko 340 zł za tonę. Kolejną zmianą jaką wprowadza aneks jest zobowiązanie ZGOK’u do dostarczania rocznie 60 tysięcy ton wytworzonego paliwa RDF i PRE RDF. W pierwszym terminie tj. 17 grudnia wspólnicy w głosowaniu odrzucili obie uchwały, jedynie włodarze samorządów z Olsztyna, Mikołajek, Gietrzwałdu, Pisza i Stawigudy głosowali za przyjęciem uchwały dotyczącej aneksu do umowy z MPEC’em, a za podwyżką stawek za zagospodarowanie odpadów już był tylko prezydent Olsztyna i burmistrz Mikołajek. W kolejnym terminie t.j. 29 grudnia większościowy udziałowiec, jakim jest samorząd Olsztyna, posiadający ponad 50 % udziałów nie dopuścił do wyboru Przewodniczącego Zgromadzenia Wspólników, głosując przeciw zaproponowanym kandydatom, co spowodowało brak możliwości przeprowadzenia obrad, a tym samym wszystkie zaproponowane uchwały zostały uznane za przyjęte. To już kolejne walne zgromadzenie wspólników, na którym wykorzystywany jest mechanizm paraliżowania obrad i przyjęcie wszystkiego, co znajduje się w jego porządku obrad, przy kategorycznym sprzeciwie przytłaczającej większości wspólników. W takiej sytuacji jesteśmy bezsilni, a co gorsze musimy ponosić coraz to wyższe koszty za przetworzenie przekazywanych odpadów. Nowa stawka za śmieci, tak zwane zmieszane, obecnie będzie wynosiła 630 zł netto za tonę, a selektywnie zebrane maksymalnie do 180 zł za tonę. Warto przypomnieć, że jeszcze do niedawna stawka za odpady zebrane w sposób selektywny wynosiła symboliczną 1 złotówkę. Taki obrót zdarzeń spowoduje, że w bieżącym roku najprawdopodobniej ponownie zabraknie pieniędzy w budżecie na pokrycie kosztów związanych z gospodarką śmieciową w naszej gminie, które trzeba będzie uzupełnić przesuwając środki np. z inwestycji drogowych.
Z korespondencji jaka dociera do urzędu wiemy, że część samorządów podważa prawomocność formy wprowadzenia podwyżek w spółce ZGOK i zamierza zaskarżyć uchwały do sądu, jednocześnie nie przyjmując do wiadomości nowych, wyższych stawek.
Gmina Sępopol w stowarzyszeniu "Warmińsko - Mazurskim Gmin Pogranicza".
- 05-01-2021
- drukuj
Razem z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, przy wsparciu środków UE, uczestniczymy w projekcie pilotażowym pn. "Centrum Wsparcia Doradczego".
Gmina Sępopol wraz z gminami Barciany, Bartoszyce, Braniewo, Budry, Dubeninki, Lelkowo, Górowo Iławeckie i Srokowo uczestniczy w projekcie pilotażowym pn. Centrum Wsparcia Doradczego. Razem tworzymy Stowarzyszenie Warmińsko-Mazurskich Gmin Pogranicza.Nasze Partnerstwo – obok 37 podobnych Partnerstw z całej Polski – zostało wybrane do udziału w pilotażu, który jest realizowany przez Związek Miast Polskich na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej przy wsparciu środków UE. Chcemy, by projekt wzmocnił długofalową współpracę gmin pogranicza z myślą o wszechstronnym rozwoju tego obszaru. Dzięki pomocy ekspertów stworzymy wspólną strategię terytorialną, z której wyłoni się pakiet tzw. projektów kluczowych. Postaramy się je następnie tak przygotować, by miały duże szanse na wsparcie ze środków zewnętrznych, głównie UE. Projekt stworzy naszym gminom szansę poprawy zdolności do skutecznej realizacji polityki rozwoju. Będzie on także zachętą do inicjowania i realizacji ważnych ponadgminnych przedsięwzięć, np. w zakresie pobudzania rozwoju gospodarczego (miejsca pracy) czy poprawy jakości usług publicznych świadczonych na rzecz mieszkańców pogranicza. Realizacja projektu potrwa do końca marca 2022 roku. Wszystkich zainteresowanych włączeniem się w jego przebieg prosimy o bezpośredni kontakt z Urzędem Gminy.
Budowa drogi w Smolance.
- 30-12-2020
- drukuj
Kolejny przetarg na budowę drogi w ramach programu transgranicznego został rozstrzygnięty. Dofinansowanie 90%, pozostałe 10% pokryje RFIL.
Wyłoniono wykonawcę przebudowy drogi gminnej 121012N, zlokalizowanej w obrębie Smolanka. W ogłoszonym postępowaniu przetargowym wpłynęło 6 ofert dotyczących wykonania prac budowlanych, następujących firm:
- PRD sp. z o.o. z Lidzbarka Warmińskiego – 598 753,51 zł
- STRABAG sp. z o.o. z Pruszkowa – 936 703,57 zł
- ŻWIR-WIK s.c. z Rusajn – 530 643,37 zł
- ASFALT-TECHNIK sp. z o.o. z Olsztyna – 739 770,24 zł
- Konsorcjum: PBDiM sp. z o.o. i ALTON sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego,– 576 832,96 zł
- PTSB „PYZAK” z Lidzbarka Warmińskiego – 965 893,44 zł
Wszystkie oferty zawierały identyczny okres gwarancji na wykonane prace, wynoszący 60 miesięcy. Środki jakie gmina przeznaczyła na przebudowę drogi wynosiły 639 085,91 zł i pochodzą z programu transgranicznego Polska-Rosja 2014-2020. Dofinansowanie inwestycji wyniesie 90% całkowitych kosztów kwalifikowanych. Termin rozpoczęcia prac uzależniony jest od aktualnie panujących warunków atmosferycznych, a maksymalny końcowy termin wykonania to sierpień przyszłego roku. Nowa konstrukcja drogi składać się będzie z 4 warstw, odpowiednio: warstwy odsączającej z kruszywa o grubości 35 cm, warstwy podbudowy z kruszyw łamanych o grubości 22 cm, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o grubości 8 cm oraz warstwy ścieralnej o grubości 4 cm. Łącznie powstanie nowa konstrukcja o grubość 69 cm. Taka konstrukcja drogi według obowiązujących norm, powinna zapewnić jej wieloletnią trwałość. Szerokość nawierzchni drogi to 5,5 m, a łączna szerokość poboczy to 2 metry. Wody opadowe z uwagi na zaprojektowany odpowiednio 2% i 6% spadek poprzeczny odprowadzane zostaną do rowów chłonnych, zlokalizowanych po obu stronach drogi, co dodatkowo pozytywnie wpłynie na konstrukcję drogi.
W najbliższych dniach planowane jest ogłoszenie przetargów dla kolejnych odcinków dróg, których wykonanie planowane jest na przyszły rok.
This document has been produced with the financial assistance of the European Union, under the Poland-Russia Cross-border Cooperation Programme 2014-2020. The contents of this document are the sole responsibility of Commune of Sepopol and under no circumstances can be regarded as reflecting the position of the European Union, the Managing Authority or the Joint Technical Secretariat of the Poland-Russia CBC Programme 2014-2020.
4 000 000 zł dla Gminy Sępopol.
- 23-12-2020
- drukuj
Wyłoniono inwestycje które otrzymały wsparcie w ramach środków pochodzących z budżetu państwa, wśród przedmiotowych inwestycji znalazły się również 2 z naszej gminy. Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych (RFIL) to program, w ramach którego środki trafiają do gmin, powiatów i miast w całej Polsce na inwestycje bliskie ludziom. Pomoc jest bezzwrotna i pochodzi z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Obie nasze inwestycje które znalazły się na liście dotyczą infrastruktury wodociągowej. Pierwsza obejmuje swym zakresem rozbudowę Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Langanki, zaopatrującej w wodę mieszkańców stanowiących 21% całości sieci wodociągowej gminy. Są to między innymi miejscowości: Liski, Langanki, Boryty, Wodukajmy, Domarady, Poniki, Rogielkajmy, Roskajmy, Turcz. Druga inwestycja również dotyczy Stacji Uzdatniania Wody, tym razem zlokalizowanej w mieście Sępopol, która zaopatruje w wodę prócz mieszkańców miasta, również mieszkańców miejscowości Miedna i Romankowo.
W ramach obecnie przyznanych środków samorządy z naszego powiatu otrzymały odpowiednio:
- Gmina Sępopol – 4 000 000 zł
- Gmina Bartoszyce – 2 500 000 zł
- Powiat Bartoszyce – 1 500 000 zł
- Gmina Bisztynek – 1 000 000 zł
- Gmina Górowo Ił. – 1 000 000 zł
- Miasto Górowo Ił. – 600 000 zł
W ogłoszonym kolejnym uzupełniającym naborze wniosków, złożyliśmy kilka naszych propozycji inwestycji dotyczących między innymi przepraw mostowych, obiektów użyteczności publicznej oraz sieci oświetleniowej z terenu całej gminy. Mamy nadzieję, że chociaż jeden z nich uzyska wsparcie finansowe na wykonanie. Jednak tym razem pula środków finansowych przeznaczona na rozdysponowanie jest znacznie skromniejsza.
Remont chodnika przy ul.Leśnej w 100% ze środków zewnętrznych.
- 07-12-2020
- drukuj
Ruszyły prace dotyczące wymiany chodnika przy ulicy Leśnej w Sępopolu. W ogłoszonym postępowaniu zmierzającym do wyłonienia wykonawcy prac, w wyznaczonym terminie wpłynęły 4 oferty firm zainteresowanych realizacją inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma z Sępopola – „KWIAT” p. Mariusza Kwiecińskiego, na kwotę 21 000 zł. Odcinek na którym będą prowadzone prace wynosi około 200 metrów bieżących. Środki jakie gmina przeznaczyła na wykonanie prac pochodzą z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych i pokryją 100% wszystkich kosztów. Zakres obecnie realizowanej inwestycji stanowi kontynuację wykonanych pod koniec 2018 roku prac i jest II etapem remontu, a zarazem ostatnim dotyczącym nawierzchni chodnika przy ulicy Leśnej. Inwestycja zostanie zakończona jeszcze w obecnym roku.
Za utrudnienia wywołane prowadzonymi pracami mieszkańców ulicy Leśnej przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.