Aktualności
Prace budowlane postępują...
- 07-03-2023
- drukuj
Prace w ramach Polskiego Ładu postępują. Część dróg czeka na ostatnie kosmetyczne poprawki, kolejne są w końcowych etapach budowy, inne mają zakończone prace dotyczące sieci uzbrojenia terenu, a kilka czeka jeszcze na rozpoczęcie prac. Najważniejsza wiadomość to, że drogi wymagające otrzymania stosownych pozwoleń od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - już ją otrzymały. Ten zakres inwestycji był najbardziej wymagający. Teraz jeszcze tylko odrobina cierpliwości i nowe odcinki dróg będą zdobić miasto i gminę, a co najistotniejsze poprawią komfort poruszania się pojazdów oraz pieszych korzystających z chodników.
Prosimy jeszcze o odrobinę cierpliwości i kolejne 13 odcinków dróg zostanie ukończona (ul. Ogrodowa, ul. Włókiennicza, ul. Spółdzielcza, ul. Mickiewicza, ul. Piaskowa, ul. Nad Gubrem, droga prowadząca na stadion miejski, ul. Dworcowa etap I, (etap II był zrealizowany ze środków RFRD), ul. Krótka, ul. Przemysłowa, rozwidlenie al. Wojska Polskiego przy byłej Roszarni, oraz 2 odcinki dróg w miejscowości Dzietrzychowo).
Jeszcze w tym tygodniu ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę dróg sfinansowana z kolejnej edycji programu Polski Ład, tym razem w miejscowościach: Wiatrowiec, Przewarszyty, Stopki Osada, Szczurkowo, Lwowiec, Wodukajmy, Prętławki, Smolanka, Gierkiny, Ostre Bardo oraz parking przy kościele w Sępopolu, a także droga prowadząca od al. Wojska Polskiego na stadion miejski w Sępopolu.
Na ten rok planowane jest również złożenie wniosków o współfinansowanie przebudowy kolejnych odcinków dróg w ramach następnej edycji programu Polski Ład, z terminem realizacji planowanym na przyszły rok. Wsparcie finansowe jakie oferuje rząd w programie to 95% całkowitych kosztów inwestycji.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Mamy nowy pojazd do przewozu dzieci.
- 13-02-2023
- drukuj
Dzięki środkom z PFRON oraz rządowym pieniądzom gmina zakupiła nowy pojazd służący do przewozu niepełnosprawnych dzieci pochodzących z terenu naszej gminy do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bartoszycach. Całkowity koszt zakupu to 209 532,77 zł, na który składa się dofinansowanie z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wysokości 120 000 zł oraz pozostała część wynoszącą 89 532,77 zł z rządowego programu „Rosnąca odporność”. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma RTS sp. z o.o. z Kazimierzowa k. Elbląga. Dopiero 3 postępowanie wyłoniło podmiot który dostarczył samochód. Wszyscy świetnie zdajemy sobie sprawę ze skomplikowanej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej w kraju i na świecie, wywołanej najpierw pandemią wirusa Sars-Cov-2, a następnie napaścią Rosji na Ukrainę. Niepewna sytuacja, prócz znacznego wzrostu cen spowodowała przerwaniem łańcuchów dostaw podzespołów, co zaburzyło między innymi dostępność samochodów na rynku. Skutkiem opisanych sytuacji było znikome zainteresowanie firm sprzedających pojazdy również i naszym przetargiem. Część firm deklarowała chęć udziału ale uzależniała złożenie oferty od akceptacji zamawiającego na bardzo długi termin dostawy samochodu, wynoszącego nawet kilkadziesiąt miesięcy (np. Volkswagen, Ford, Opel, Toyota). Takich ofert nie mogliśmy akceptować z uwagi na ograniczone w czasie finansowanie z PFRON’u. Jedynie dealer Renault dysponował samochodem, który był możliwy do wyprodukowania w okresie kilku miesięcy, a jego koszt nabycia mieścił się w możliwościach finansowych gminy.
Zakupiony samochód to Renault Trafic Grand Pack CLIM Blue dCi 150, wyposażony w silnik diesla o pojemności 1997 cm3 i mocy 110 kW (150 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm. Jednostka sklasyfikowana jest jako spełniająca normę emisji spalin EURO 6. Samochód posiada dodatkową zabudowę przeznaczoną również do przewozu osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, zgodną z zaleceniami PFRON. W pojeździe zastosowano skrzynię biegów manualną z 6 przełożeniami.
Mamy nadzieję, że samochód poprawi komfort podróżowania dzieciom i zapewni im większe bezpieczeństwo w czasie codziennych dojazdów do szkoły w Bartoszycach.
Na wymianę czeka jeszcze 18 letni samochód, którym poruszają się pracownicy Urzędu Miejskiego oraz Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu. Z uwagi na wiek oraz zmianę przepisów już niebawem tak leciwym samochodem nie wjedziemy do większości miast w naszym kraju.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Wydano już ponad 500 ton węgla w naszej gminie...
- 28-02-2023
- drukuj
Zachęcamy do wpłaty za węgiel, w ramach sprzedaży na warunkach preferencyjnych dla gospodarstw domowych zgodnie ze złożonymi wnioskami...
Przypominamy o możliwości dokonania wpłat za II transzę zakupową węgla dystrybuowanego przez gminę w ramach sprzedaży preferencyjnej dla gospodarstw domowych. Wpłaty można dokonać w dowolnej chwili, a ostateczny termin to kwiecień 2023 roku. O kolejności odbioru opłaconej kolejnej transzy węgla, decyduje data dokonania wpłaty w kasie Urzędu Miejskiego w Sępopolu. Węgiel oferowany przez firmę „Węglokoks” z Katowic i dostępny jest w 3 frakcjach, tj.: miał, groszek, orzech. Cena za jaką można nabyć dowolną frakcję to 1750 zł. Maksymalnie jedno gospodarstwo może kupić 3 tony węgla. Koszty transportu z miejsca składowania w Bartoszycach do Sępopola są wliczone w cenę węgla, natomiast transport z Sępopola do miejsca zamieszkania jest na koszt kupującego. Można również odebrać zakupiony węgiel własnym transportem, w uzgodnieniu z firmą p. Bogumiła Zacharskiego z Bartoszyc, która to na podstawie zawartej umowy z naszą gminą w swoich obowiązkach mam, m.in.: magazynowanie, zapewnienie ochrony oraz ważenie i wydawanie węgla, osobom uprawnionym do zakupu preferencyjnego na podstawie ustawy.
Więcej szczegółów oraz dodatkową informację można uzyskać pod numerem 89 761 31 81.
Ponad 1 110 000 złotych to środki wypłacone w naszej gminie w ramach programu "Czyste Powietrze"
- 05-04-2023
- drukuj
Zapraszamy do składania wniosków w ramach programu „Ciepłe mieszkanie”
- 28-03-2023
- drukuj
Załączniki
-
Załączniki
EXE Rozmiar: 2.5 MiB Ilość pobrań: -
Załączniki do wniosku w ramach programu "Ciepłe Mieszkanie"
Nowy sprzęt dla ZGMiUK’u
- 10-02-2023
- drukuj
9 lutego pracownicy sępopolskiego ZGMIUK’u odebrali wóz asenizacyjny od firmy Państwa Piotra i Anny Wójcickich, których to oferta została złożona w postępowaniu przetargowym ogłoszonym w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Zaproponowany samochód to Volvo FM 330, którego koszt zakupu wynosi 186 960 złotych. Pojazd nie jest fabrycznie nowy, natomiast zupełnie nowa jest jego zabudowa. Volvo wyposażone jest w silnik o pojemności ponad 10 litrów i mocy ponad 330 KM. Nowy zamontowany na pojeździe zbiornik pomieści 11,5 m3 cieczy. Przekazano w zestawie całą dokumentację serwisową, z której wynika że samochód pochodzi ze Skandynawii i regularnie był serwisowany w Autoryzowanej Stacji i Obsługi. Nowy pojazd zastąpi dotychczas używany 35 letni samochód marki Star W28SK4, który wyposażony był w zaledwie 4,5m3 zbiornik. Dzięki temu, że nowy zbiornik jest 2,5 razy większy, uzyskamy znaczne oszczędności związane z eksploatacją.
Jest to kolejny zakup który, poprawi stan parku maszynowego należącego do Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych w naszej gminie. Na swoją kolej wymiany czekają jeszcze kilkudziesięcioletnie ciągniki, przydałaby się wywrotka, wał wibracyjny, równiarka, pickup. Szukamy źródła finansowania wspomnianych sprzętów, podobnie jak to miało miejsce przy samochodach które otrzymały sępopolski Dom Kultury (Toyota ProAce) oraz OSP z Sępopola (Dacia Duster 4x4), za które gmina nie zapłaciła nawet złotówki.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Zbiórka zużytych opon...
- 08-02-2023
- drukuj
Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
- 02-02-2023
- drukuj
Załączniki
-
Wzór deklaracji
DOC Rozmiar: 49.5 KiB Ilość pobrań: -
Gmina złożyła dokumentację na wsparcie finansowe w ramach EUKI
- 18-01-2023
- drukuj
Dzięki ogłoszonemu naborowi przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu (BMWK) - rządu Niemiec, w ramach Europejskiej Inicjatywy Klimatycznej, gmina Sępopol złożyła wniosek o przyznanie wsparcia finansowego w wysokości ponad 4 500 000 zł, z przeznaczeniem na budowę instalacji służącej produkcji prądu oraz na wymianę systemu ogrzewania obiektów użyteczności publicznej. W ramach planowanych inwestycji kompleksowej wymianie poddany zostanie system zasilający w energię elektryczną, między innymi: kilku Stacji Uzdatniania Wody, Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Urzędu Miejskiego, Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych. Dzięki temu zaoszczędzimy znaczne środki finansowe. Własna produkcja energii umożliwi również zmianę systemu ogrzewania budynków. Dzięki tym wszystkim inwestycjom możliwe będzie ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery, co w obecnej polityce Unii Europejskiej wpisuje się w jej założenia w ramach projektów „Fit for 55”. Jeśli tylko otrzymamy wsparcie finansowe obiekty gminne będą wymagały znikomych środków na ich utrzymanie.
Dzięki Europejskiej Inicjatywie Klimatycznej podmioty działające w dziedzinie klimatu mogą uczyć się od siebie nawzajem; inicjatywa wspiera dialog wewnątrz europejski, wymianę dobrych praktyk, podnoszenie świadomości i transfer wiedzy. EUKI finansuje i łączy projekty działań w dziedzinie klimatu w Europie w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i promowania współpracy. Inicjatywa umożliwia intensywny dialog oraz wymianę wiedzy i doświadczeń w Unii Europejskiej w celu wspólnego promowania wdrażania porozumienia paryskiego.
Pralnia z pełnym wyposażeniem wzbogaciła sępopolską placówkę OSP
- 05-01-2023
- drukuj
Dzięki środkom z budżetu gminy oraz pozyskanemu wsparciu przez Panią burmistrz, OSP doczekała się profesjonalnego zaplecza.
Wraz z końcem roku oddano do użytku nowe pomieszczenie, z przeznaczeniem na pralnię służącą wszystkim strażakom z terenu naszej gminy. Aby dostosować pomieszczenie niezbędne było wykonanie nowej aranżacji wnętrz oraz wymiany instalacji wewnętrznych. W tym celu zmodernizowano instalację elektryczną, wodociągową oraz sanitarną. Część robót wykonali pracownicy sępopolskiego ZGMiUK’u, a pozostałe prace remontowe firma ROBEX p. Roberta Kołodziejskiego oraz firma U.E. p. Pawła Kozieła. Materiały budowlane sprzedała firma p. Pawła Puciaty z Sępopola, który również jest sępopolskim strażakiem ochotnikiem (koszt zakupu 13 000 zł). Przy remoncie wykorzystano także pochodzące z demontażu kaloryfery z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego (pozostałość po remoncie szkoły), które były w bardzo dobrym stanie technicznym. Dzięki temu zaoszczędzono dodatkowe środki. Na wyposażeniu pralni znalazła się profesjonalna pralnico-wirówka (koszt zakupu 12 000 zł), specjalistyczna suszarka do ubrań strażackich (koszt zakupu 3 899 zł), szafa suszarnicza (koszt zakupu 4 258 zł). Wykonano również nową toaletę z umywalką oraz pomieszczenie wyposażone w prysznic oraz bojler. Dzięki tym wszystkim działaniom sępopolscy strażacy będą mogli w komfortowych warunkach, po zakończeniu akcji ratunkowych utrzymywać w nienagannej czystości swoje ubrania. Warto przypomnieć, że dzięki darowiźnie firmy „ENERGIX Polska” przekazanej gminie, zakupiono 24 kompletne zestawy ubrań bojowych dla wszystkich jednostek OSP z terenu naszej gminy (wartość 120 000 zł).
Koszty związane z utworzeniem pralni, natrysku oraz sanitariatu sfinansowano ze środków własnych gminy, a wyposażenie pralni z otrzymanej przez gminę darowizny od firmy „ENERGIX Polska”. Łączny koszt wykonania inwestycji wyniósł około 60 000 złotych.
Za to ogromne wsparcie finansowe, a także za pracę wszystkim osobom wspierającym inwestycję bardzo serdecznie dziękujemy.