Logo: Urząd Gminy Sepopol
Dzisiaj jest: 23/11/24, godzina: Aktualna godzina
Logo: BIP

Aktualności

Zapraszamy na dyżur konsultanta Mobilnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich

Szanowni Państwo, uprzejmie zawiadamiamy, że w dniu 17.09.2021 r. w siedzibie Urzędzie Miejskim w Sępopolu odbędzie się dyżur konsultanta Mobilnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich. Wszystkich zainteresowanych uzyskaniem informacji na temat wsparcia unijnego zapraszamyw godzinach 8:30–11:00.
 
 
 
 
 
 
 
Adres siedziby: Urząd Miejski w Sępopolu
ul. 11 Listopada 7
11-210 Sępopol
 
 
Dodatkowe informacje można uzyskać w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich w Olsztynie przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego
telefon: 89 512 54 86
 
Serdecznie zapraszamy
 
 
„Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020”
 

Gmina uzyskała środki na sfinansowanie przebudowy drogi w Lwowcu

Podczas realizacji inwestycji przebudowany zostanie również most na rzece Mamlak.
          Z przyjemnością pragniemy poinformować, że kolejna droga w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg uzyskała dofinansowanie, dzięki któremu inwestycja ma szanse realizacji jeszcze na przełomie obecnego i przyszłego roku. Wysokość wsparcia wynosi 60% całkowitych kosztów kwalifikowanych inwestycji. W ostatnich dniach Irena Wołosiuk – burmistrz Sępopola podpisała stosowną umowę z p. Arturem Chojeckim - wojewodą warmińsko-mazurskim, dotyczącą współfinansowania tej ważnej inwestycji. Oprócz gruntownej przebudowy samej drogi zaplanowano również wykonanie nowego mostu na rzece Mamlak. Istniejący most obecnie jest w bardzo złym stanie technicznym i jego dalsza eksploatacja zagraża bezpieczeństwu osób które z niego korzystają. Mamy nadzieję, że mimo drastycznego wzrostu cen na usługi budowlane, jakich obecnie jesteśmy świadkami, będziemy w stanie wyłonić wykonawcę który zrealizuje inwestycję w ramach uzyskanych pieniędzy. Całość inwestycji, zgodnie z warunkami umowy musi zostać zakończona i rozliczona do kwietnia 2023 roku. Jeśli tylko będziemy mogli wygospodarować środki z budżetu gminy na wkład własny w inwestycji, realizacja planowana jest jak najszybciej. Na ukończeniu jest już dokumentacja, a postępowanie przetargowe planowane jest do ogłoszenia w najbliższych dniach. Natomiast do końca sierpnia bieżącego roku planujemy zawrzeć umowy z wykonawcami inwestycji drogowych w Wiatrowcu i Smolance, a także na przebudowę ul. Dworcowej w Sępopolu.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

Zapraszamy do punktów Narodowego Spisu Powszechnego w Dzietrzychowie i Wiatrowcu

Główny Urząd Statystyczny przeprowadza Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, który będzie trwał do 30 września 2021. Zapraszamy mieszkańców do punktów spisowych, które zostaną uruchomione w Dzietrzychowie i Wiatrowcu.

W Dzietrzychowie obowiązek spisowy będzie można wypełnić 24 sierpnia 2021 roku w tamtejszej szkole podstawowej. Punkt Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań będzie tam czynny w godzinach 9:00 -12:00.

Następnego dnia (25 sierpnia 2021 roku), spisać będzie się można w Szkole Podstawowej w Wiatrowcu w godzinach 9:00 -12:00.

Serdecznie zapraszamy i przypominamy, że udział w spisie jest obowiązkowy!
 
 
 
 

W Sępopolu powstanie przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną

Niebawem ruszy montaż sygnalizacji świetlnej na alei Wojska Polskiego w Sępopolu. Urząd Miejski pozyskał na ten cel dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.  Ze względu na położenie korzysta z niego sporo mieszkańców, w tym wielu uczniów szkoły podstawowej, dlatego postanowiliśmy zadbać o ich bezpieczeństwo  podkreśla Irena Wołosiuk, burmistrz Sępopola.

Na alei Wojska Polskiego, powstanie pierwsze w Sępopolu przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Wszystko, by zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców.

 Przejście dla pieszych, które przebudujemy znajduje się przy zespole szkół oraz stadionie miejskim. Ze względu na położenie korzysta z niego sporo mieszkańców, w tym wielu uczniów szkoły, dlatego postanowiliśmy zadbać o ich bezpieczeństwo  podkreśla Irena Wołosiuk, burmistrz Sępopola.

Dododkowo na alei Wojska Polskiego panuje spory ruch, ponieważ to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych w miasteczku. To długi prosty odcinek. Według danych policji kierowcy często przekraczają tam dozwoloną prędkość, a w związku z sąsiedztwem szkoły oraz stadionu wielokrotnie doprowadzało do niebezpiecznych sytuacji. Odcinek ulicy, na którym zaplanowano nowe przejście dla pieszych, wykorzystywany jest także jako miejsce postoju pojazdów co wraz z gęstym zadrzewieniem pobocza drastycznie zmniejsza widoczność.

 Temat poprawy bezpieczeństwa tej części ulicy był wielokrotnie podnoszony przez mieszkańców oraz dyrektor szkoły. Przebudowa przejścia oznakowanie i zainstalowanie tam sygnalizacji świetlnej, wymalowanie tzw. zebry biało-czerwoną farbą grubowarstwową oraz wykonanie dojścia z kostki polbrukowej z pasami identyfikującymi dla osób słabowidzących i niewidomych, poprawi bezpieczeństwo przechodniów i kierowców  dodaje Irena Wołosiuk.

Dofinansowanie utylizacji folii rolniczej dla rolników. Wnioski można składać do 31 sierpnia

Burmistrz Sępopola informuje, że zamierza ubiegać się, o dofinansowanie zadania priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” w związku z naborem wniosków ogłoszonym przez Narodowy Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Celem programu jest rozwój systemów zagospodarowania odpadów z tworzyw sztucznych z rolnictwa.
 
 
 
W związku z powyższym rolnicy z terenu gminy Sępopola, zainteresowani odbiorem folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, takich jak:
  • folia rolnicza,
  • siatka i sznurek do owijania balotów,
  • opakowania po nawozach,
  • opakowania typu Big Bag,
mogą składać informację o w/w odpadach w terminie do 31.08.2021 r. w Urzędzie Miejskim w Sępopolu pok. 21, ul. 11 Listopada 7, 11-210 Sępopol. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 89 761 35 38.
 
Program przewiduje dofinansowanie w formie dotacji do 100% kosztów kwalifikowanych (do 1 tony odpadów może wynieść do 500 zł).
 
W ramach realizacji przedsięwzięcia nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników, którzy we własnym zakresie zobowiązani będą dostarczyć wyżej wymienione odpady pochodzące z produkcji rolniczej do miejsca wskazanego przez gminę. Odpady muszą być posortowane oraz dostarczone w sposób umożliwiający ich zważenie i załadunek (np. zwinięte bele, spakowane w worki typu Big Bag), a także pozbawione jakichkolwiek zanieczyszczeń niezwiązanych z ich użytkowaniem.
Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej stanowi pomoc de minimis. W związku z tym pomoc zostanie przyznana rolnikom, których limit pomocy de minimis w rolnictwie przyznany w ciągu ostatnich trzech lat nie przekroczył 20 000 euro.
 
Przypominamy również, że rolnicy zobowiązani do rejestracji w bazie BDO (gospodarstwa rolne powyżej 75 ha) będą zobowiązani do wygenerowania przed odbiorem odpadów karty przekazania odpadów.
 
UWAGA !!! W przypadku nieotrzymania przez Gminę Sępopol dotacji z NFOŚiGW zadanie nie będzie realizowane.
 
Dokumenty do wypełnienia dostępne na stronie www.sepopol.pl lub w pok. 21
w Urzędzie Miejskie w Sępopolu.
 
Załączniki:

Spotkanie robocze z Senator RP

Burmistrz Sępopola, Irena Wołosiuk, odwiedziła z roboczą wizytą Panią Bogusławę Orzechowską, Senator RP. Na spotkaniu poruszano tematy ważne dla mieszkańców miasta i gminy Sępopol, związane z pozyskiwaniem środków na realizację kolejnych inwestycji.
 
Trzeba sporej aktywności i wielu spotkań, by skutecznie pozyskiwać środki zewnętrzne na rozwój tak mało zasobnego samorządu, jakim jest miasto i gmina Sępopolu. Dlatego Irena Wołosiuk, burmistrz Sępopola często gości u parlamentarzystów i senatorów, dzięki czemu ma konkretną wiedzę dotyczącą źródeł finansowania gminnych inwestycji, działań kulturalnych oraz spraw dotyczących bezpieczeństwa mieszkańców miasta i gminy.

Ostatnio burmistrz Sępopola spotkała się z senator Bogusławą Orzechowską w Ostródzie. Spotkanie dotyczyło bieżącej działalności samorządu, realizowanych inwestycji oraz planów na przyszłość. Panie rozmawiały o środkach, jakie sępopolski samorząd może pozyskać na kolejne inwestycje. Poruszono temat programu„Polski Nowy Ład”, na który gmina złoży sporo wniosków na remonty dróg.
 
 
Rozmawiano również o możliwości dofinansowań jednostek ochotniczych straży pożarnych, o kolejnych inwestycjach na terenach popegeerowskich, remontach dróg zniszczonych przez eksploatację lasów, środkach na wymianę pokryć dachowych z eternitu oraz dofinansowania działalności kulturalnej.

Pani senator jest zainteresowana planami rozwoju miasta i gminy Sępopol. Na zakończenie zapowiedziała, że wszystkie inicjatywy mogą liczyć na jej pełne poparcie.

Sępopolscy urzędnicy już przygotowują kolejne wnioski dotyczące dofinansowania działań, o których rozmawiano na spotkaniu.


 

Wyłoniono wykonawcę inwestycji drogowej w Liskach

KOWR O/T Olsztyn sfinansuje przebudowę 3 odcinków dróg.
          W ostatnim tygodniu lipca zakończono postępowanie przetargowe dotyczące wyłonienia wykonawcy gruntownej przebudowy 3 niewielkich odcinków dróg w miejscowości Liski. W wyznaczonym terminie wpłynęły 3 oferty. Najkorzystniejszą złożyła firma „KWIAT” p. Mariusza Kwiecińskiego. Maksymalny termin wykonania inwestycji to listopad bieżącego roku. Podczas prac wykonana zostanie nowa kilkuwarstwowa konstrukcja dróg, zwieńczona wierzchnią warstwą z kostki betonowej (polbruk). Całość prac sfinansowane zostanie ze środków pochodzących z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa O/T Olsztyn.
          Nasze starania dotyczące przyznania finansowania na tę inwestycję rozpoczęliśmy jeszcze w ubiegłym roku, a wszelkie formalności sfinalizowano w obecnym roku. Dzięki przyznanym środkom kolejne ciągi pieszo-jezdne zyskają nową, estetyczna i przede wszystkim trwałą konstrukcję. Bardzo dziękujemy p. Grzegorzowi Kierozalskiemu, dyrektorowi KOWR z Olsztyna za przyznanie pieniędzy na ten cel.
            Na decyzję dotyczącą przyznania kolejnych środków z KOWR’u dla Lisek oczekuje jeszcze jeden nasz wniosek, tym razem na przebudowę kanalizacji deszczowej znajdującej się na działkach, którymi włada KOWR. Obecny stan techniczny tej infrastruktury wymaga podjęcia pilnych działań naprawczych. Mamy nadzieję, że w najbliższych dniach uzyskamy pozytywną informację dotyczącą tej jakże potrzebnej inwestycji w tej miejscowości.
 
 
 

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

3Galeria zdjęć: Liski 3 odcinki dróg

Czy pamiętasz, że spis trwa do 30 września br.?

Przypominamy, że na każdym mieszkańcu Polski spoczywa obowiązek, by wziąć udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021. Spis trwa do 30 września br.
 
Najdogodniejszą i obowiązkową formą udziału w spisie pozostaje samospis. Można go wykonać o każdej porze na dowolnym urządzeniu mobilnym podłączonym do Internetu, w domu lub gminnym punkcie spisowym.
 
Nie odkładaj spisu na ostatnią chwilę. Obowiązku spisowego można dopełnić drogą internetową lub telefoniczną do momentu aż skontaktuje się z Tobą rachmistrz spisowy. Jeśli rachmistrz zadzwoni lub odwiedzi nas w domu, zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań (art. 17a ust. 1-3) nie możesz odmówić mu przekazania danych.
 
Przypominamy, że rachmistrz dzwoni z numeru 22 828 88 88 lub z numeru infolinii spisowej 22 279 99 99. Zawsze możesz sprawdzić tożsamość rachmistrza, niezależnie czy zadzwoni do Ciebie czy zapuka do Twoich drzwi. Sprawdź jak to zrobić tutaj https://spis.gov.pl/jak-zweryfikowac-rachmistrza-spisowego/
Udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 jest obowiązkowy. Odmowa udziału w spisie powszechnym wiąże się z możliwością nałożenia kary grzywny przez sąd, co jest ujęte w art. 57 ustawy o statystyce publicznej.
 
W razie wątpliwości można zadzwonić na infolinię spisową: 22 279 99 99 lub zadać nam pytanie przez stronę internetową GUS: https://stat.gov.pl/pytania-i-zamowienia/pytanie-o-narodowy-spis-powszechny-ludnosci-i-mieszkan. Na pytania o spis powszechny zadane w mediach społecznościowych nie udzielamy regularnych odpowiedzi.
 
spis.gov.pl
Przypominamy, że na każdym mieszkańcu Polski spoczywa obowiązek, by wziąć udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021. Spis trwa do 30 września br.
 
Najdogodniejszą i obowiązkową formą udziału w spisie pozostaje samospis. Można go wykonać o każdej porze na dowolnym urządzeniu mobilnym podłączonym do Internetu, w domu lub gminnym punkcie spisowym.
 
Nie odkładaj spisu na ostatnią chwilę. Obowiązku spisowego można dopełnić drogą internetową lub telefoniczną do momentu aż skontaktuje się z Tobą rachmistrz spisowy. Jeśli rachmistrz zadzwoni lub odwiedzi nas w domu, zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań (art. 17a ust. 1-3) nie możesz odmówić mu przekazania danych.
 
Przypominamy, że rachmistrz dzwoni z numeru 22 828 88 88 lub z numeru infolinii spisowej 22 279 99 99. Zawsze możesz sprawdzić tożsamość rachmistrza, niezależnie czy zadzwoni do Ciebie czy zapuka do Twoich drzwi. Sprawdź jak to zrobić tutaj https://spis.gov.pl/jak-zweryfikowac-rachmistrza-spisowego/
 
Udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 jest obowiązkowy. Odmowa udziału w spisie powszechnym wiąże się z możliwością nałożenia kary grzywny przez sąd, co jest ujęte w art. 57 ustawy o statystyce publicznej.
 
W razie wątpliwości można zadzwonić na infolinię spisową: 22 279 99 99 lub zadać nam pytanie przez stronę internetową GUS: https://stat.gov.pl/pytania-i-zamowienia/pytanie-o-narodowy-spis-powszechny-ludnosci-i-mieszkan. Na pytania o spis powszechny zadane w mediach społecznościowych nie udzielamy regularnych odpowiedzi.
 
spis.gov.pl

ARiMR zaprasza do udziału w konkursie pt. "Akcja Reanimacja i Moc Ratowania"

Organizowany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Konkurs pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania” kierowany jest do ratowników z Zespołów Ratownictwa Medycznego (dalej: ZRM) i strażaków z Ochotniczej Straży Pożarnej (dalej: OSP) z obszarów wiejskich.
Jego efektem ma być nagranie filmowe z instruktażem udzielania pierwszej pomocy, czyli czynności wykonywanych w razie wypadku, urazu bądź nagłego ataku choroby, których zadaniem jest ochrona życia lub zdrowia poszkodowanego, oraz zminimalizowanie niekorzystnych następstw, zanim udzielona zostanie specjalistyczna pomoc medyczna.

11 września 2021 roku tj. w Światowym Dniu Pierwszej Pomocy ogłosimy wyniki Konkursu i uhonorujemy drobnymi upominkami wszystkich przedstawicieli ZRM i OSP biorących udział w Konkursie a zwycięzców nagrodami (tj. za zajęcie I, II i III miejsca).
Najlepszy filmik zostanie opublikowany na stronie i w mediach społecznościowych ARiMR.
ZAŁOŻENIA KONKURSU
1. Konkurs trwa od dnia 9 lipca 2021 r. do dnia 20 sierpnia 2021 r.
2. Uczestnikiem Konkursu może być każda pełnoletnia osoba filmująca posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych będąca ratownikiem medycznym (ZRM), bądź strażakiem (OSP) z obszaru wiejskiego – z wyjątkiem pracowników ARiMR oraz osób będących członkami ich najbliższych rodzin (tj. mąż, żona, dzieci, rodzice), w tym także osób pozostających z ARiMR w stosunku cywilnoprawnym.
3. Każdy z Uczestników Konkursu – autor filmiku może nadesłać maksymalnie 1 pracę (filmik). Z każdego ZRM i OSP może zostać wytypowany tylko jeden autor i może być wysłana tylko jedna praca. W przypadku nadesłania kilku prac zgłoszenie zostanie odrzucone;
4. Technika wykonania prac jest dowolna (np. kamera cyfrowa, smartfon).
5. Szczegółowe warunki oraz zasady konkursu są określone w Regulaminie Konkursu dostępnym na stronie www.arimr.gov.pl.
WARUNKI KONKURSU
1. Uczestnicy nadsyłają maksymalnie 1 filmik, wykonany samodzielnie, w którym mogą brać udział inni ratownicy medyczni bądź strażacy reprezentujący dany oddział ZRM lub OSP z obszaru wiejskiego, jako tzw. osoby trzecie (np. odgrywając rolę poszkodowanego/ reanimującego). Z jednego ZRM lub OSP może zostać wysłany tylko 1 filmik.
2. Filmiki należy przesłać do dnia 20 sierpnia 2021 roku, na adres mailowy: konkursARiMR@arimr.gov.pl w tytule wiadomości pisząc: Konkurs filmowy pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania”.
3. Filmiki powinny być zapisane w formacie MP4.
4. Filmikowi powinien towarzyszyć opis zawierający: tytuł filmu, datę oraz miejsce jego wykonania, dane personalne Uczestnika Konkursu – autora filmiku. Do przesyłki z filmem należy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy (Załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz czytelnie podpisane oświadczenia (Załącznik nr 1.1; Załącznik nr 1.2). W formularzu zgłoszeniowym należy podać dane Uczestnika Konkursu takie jak: imię i nazwisko oraz dane kontaktowe w postaci: adresu  do korespondencji, numeru telefonu i adresu e-mail., oraz wskazać Zespół Ratownictwa Medycznego lub oddział Ochotniczej Straży Pożarnej, który reprezentuje Uczestnik Konkursu. Formularz zgłoszeniowy i oświadczenia muszą być czytelnie wypełnione i podpisane (skany dokumentów własnoręcznie podpisanych lub dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym).
5. W ramach przystąpienia do Konkursu Uczestnik oświadcza, że:
  • posiada pełnię praw autorskich osobistych i majątkowych do zamieszczonego przez niego utworu filmowego (filmiku) określanego terminem „pracy konkursowej”;
  •  zgłoszona do Konkursu praca konkursowa nie narusza żadnych praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich innych podmiotów;
  • posiada zgodę osób, których wizerunek utrwalono w pracy konkursowej do wykorzystania tego wizerunku na potrzeby konkursu, jak i do wykorzystania tego wizerunku przez Organizatora w ramach prowadzonych działań o charakterze informacyjno-promocyjnym, w szczególności w publikacjach i publicznych prezentacjach oraz umieszczaniu na stronach internetowych, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych;
  • nieodpłatnie przenosi na rzecz Organizatora autorskie prawa majątkowe do nadesłanych prac konkursowych na polach eksploatacji wskazanych w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1.2 do Regulaminu Konkursu, w tym w szczególności: korzystanie oraz przetwarzanie przez Organizatora prac konkursowych w ramach prowadzonych działań informacyjno-promocyjnych, w tym publikowanie na stronie internetowej Organizatora na Facebooku i YouTube oraz w materiałach promocyjnych i informacyjnych ARiMR, podczas publicznych prezentacji, na targach, wystawach i innych imprezach o charakterze niekomercyjnym organizowanych przez ARiMR, dotyczących realizacji przez ARiMR zadań określonych przepisami prawa, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych.
6. Nadesłanie prac na adres e-mailowy: konkursARiMR@arimr.gov.pl (w tytule wiadomości pisząc: Konkurs filmowy pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania”) wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym i pozostałymi ww. dokumentami oznacza, że Uczestnik Konkursu zapoznał się i akceptuje Regulamin Konkursu.
JURY
Prace konkursowe (filmiki) będą oceniane przez czteroosobowe jury składające się z pracowników Biura Prasowego ARiMR. Pracom jury będzie przewodniczył/a Zastępca Dyrektora Biura Prasowego.
KRYTERIA OCENY NADESŁANYCH PRAC
Filmiki oceniane będą pod względem:
  • jakości i estetyki,
  • siły przekazu/kreatywności,
  • związku z przesłaniem zawartym w nazwach: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Światowy Dzień Pierwszej Pomocy.
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości 11 września 2021 roku na stronie internetowej ARiMR: www.arimr.gov.pl
Nagrodzone prace konkursowe (filmiki) zostaną umieszczone na stronie ARiMR wraz z informacją, kto jest ich autorem.
NAGRODY
W dniu 11 września br., czyli w Światowym Dniu Pierwszej Pomocy, ogłosimy wyniki Konkursu i uhonorujemy wszystkich drobnymi upominkami, a Laureatów I, II i III miejsca nagrodami rzeczowymi (fantomami i certyfikowanymi torbami medycznymi).
Dodatkowym elementem promującym i honorującym autorów będzie fakt, że prace konkursowe (filmiki) zwycięzców oraz wyróżnionych mogą zostać opublikowanie na stronie internetowej Organizatora na Facebooku i YouTube, oraz w materiałach promocyjnych i informacyjnych ARiMR, podczas publicznych prezentacji, na targach, wystawach i innych imprezach o charakterze niekomercyjnym organizowanych przez ARiMR.
 

Kolejne drogi w gminie Sępopol doczekają się remontu

Mamy dobre wiadomości dla mieszkańców naszej gminy. W rządowym programie Fundusz Dróg Samorządowych znalazły się środki na remont dróg: w Sępopolu, Wiatrowcu, Wanikajmach, Smolance, Liskach, Turczu oraz w Lwowcu.

 
To już staje się tradycją, że Urząd Miejski Sępopolu pozyskuje pieniądze na remonty dróg przy każdej nadarzającej się okazji. Mimo wielu zrealizowanych remontów w ostatnich latach, gminni urzędnicy sięgają po kolejne środki na przebudowę i remonty dróg gminnych. Wszystko dlatego, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z ogromu wcześniejszych zaniedbań, a także obecnych potrzeb.

Zadania, na które Urząd Miejski w Sępopolu pozyskał środki to:
  • przebudowa ul. Dworcowej w Sępopolu część 2,
  • budowa drogi gminnej w Wiatrowcu wraz z budową kanalizacji deszczowej,
  • budowa drogi gminnej od drogi powiatowej 1394N do Wanikajm,
  • budowa drogi gminnej w Smolance kolonia,
  • budowa odcinka drogi gminnej nr 121014N w Wiatrowcu.
O tym które odcinki zostaną wyremontowane zadecyduje aktualna sytuacja finansowa budżetu gminy oraz aktualne ceny panujące na rynku inwestycji drogowych. Mamy nadzieję, że odcinków będzie jak najwięcej. W poprzednim roku mimo uzyskanego wsparcia finansowego nie byliśmy w stanie wygospodarować wystarczającej ilości środków przeznaczonych na wkład własny na wszystkie odcinki dróg.

Dodatkowo powiat bartoszycki, pozyskał pieniądze i wyremontuje położone w naszej gminie następujące drogi powiatowe:

1. Leginy — Liski — Sępopol, na odcinku: granica gmin Bartoszyce i Sępopol do miejscowości Turcz,
2. Turcz – Sępopol,
3. Romankowo – Lwowiec, na odcinku: granica powiatu kętrzyńskiego z bartoszyckim do końca miejscowości Lwowiec.
 

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

6Galeria zdjęć: FDS 2021 podpisanie umów