Logo: Urząd Gminy Sepopol
Dzisiaj jest: 05/05/24, godzina: Aktualna godzina
Logo: BIP

Pozostałe aktualności

To oni czuwają, byśmy mogli czuć się bezpiecznie. Podziękowaliśmy naszym strażakom — ochotnikom

Tegoroczne obchody Dnia Strażaka miały charakter wyjątkowy. W związku z panującą pandemią COVID-19, zrezygnowaliśmy z organizacji gminnych obchodów Dnia Strażaka. Dlatego też, aby okazać naszą wdzięczność wszystkim strażakom — ochotnikom, przedstawiciele gminnych jednostek ochotniczych straży pożarnych zostali zaproszeni przez Irenę Wołosiuk, burmistrz Sępopola do Urzędu Miejskiego.

Druhowie byli zapraszani indywidualnie z zachowaniem reżimu sanitarnego. To szczególna okazja, aby skierować do naszych strażaków ochotników najwyższe wyrazy uznania oraz podziękowania za zaangażowanie, poświecenie oraz aktywną działalność społeczną na rzecz mieszkańców miasta i gminy Sępopol.
Wraz z podziękowaniami i życzeniami na ręce druhów Burmistrz Sępopola przekazała zakupione ze środków gminy upominki w postaci sprzętu i umundurowania strażackiego na wyposażenie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych:

 

Jednostka OSP Sępopol otrzymała rozkładany parawan ochronny stanowiący osłonę miejsca wypadku, chroniąc jednocześnie prywatność osób rannych i zabitych.
 

OSP Lipica zestaw profesjonalnych ledowych latarek przystosowanych do pracy w trudnych warunkach pożarowych na indywidualne wyposażenie dla pięciu strażaków.
 

 
OSP Judyty obuwie specjalne skórzane dla czterech osób oraz lekkie kurtki ochronne przeciwdeszczowe.
 
OSP Różyna komplety mundurów koszarowych dla czterech osób, trzyczęściowych ubieranych przez strażaków pod ubranie specjalne ognioochronne i wykorzystywane przy akcjach ratowniczych.
 
Ubiegły rok pokazał, jak różnorodne mogą być działania strażaków. Podczas walki z epidemią strażacy angażują się we wszelkie niezbędne działania począwszy od rozsyłania komunikatów głosowych o zagrożeniu wirusem, dystrybucji środków dezynfekcyjnych do gminnych szkół oraz parafii dekanatu Sępopol. Nasi ochotniczy również czynnie wspierają Narodowy Program Szczepień poprzez organizacje gminnego transportu mieszkańców gminy do punktu szczepień.

W tym miejscu chcemy podziękować wszystkim druhom za szczere oddanie, wielki trud i determinację. To Wy dbacie o nasze bezpieczeństwo, nie tylko w przypadku pojawienia się ognia. Wy jesteście darzeni największym zaufaniem. Dziękujemy Wam za wszystkie interwencje i czuwanie, abyśmy mogli się czuć bezpiecznie.

Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych

Przypominamy, że od 1.07.2009 r. funkcjonują fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, którymi administruje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Fundusze promocji zostały utworzone w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno–spożywczych. Na mocy ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. z 2021 r. poz. 43 j.t.) - cele funduszy są realizowane w oparciu o strategie promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, a także poprzez prowadzenie kampanii promocyjnych i informacyjnych, w tym m.in. współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, Rzeczypospolitej Polskiej i Funduszy Promocji.
 
 
 
Ponadto w związku z panującą pandemią COVID-19 do ustawy o funduszach promocji wprowadzono zapis umożliwiający wspieranie działań mających na celu przywrócenie normalnych warunków rynkowych w przypadku poważnych zakłóceń na rynku, utraty zaufania konsumentów lub innych szczególnych problemów.
Wpłaty na fundusze promocji, są naliczane, w wysokości 0,1% wartości netto, od następujących rzeczy ruchomych, będących przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług:
  • świnie żywe,
  • bydło i cielęta żywe,
  • konie żywe,
  • owce żywe,
  • zboża,
  • owoce i warzywa,
  • drób żywy,
  • ryby.
Wpłaty na Fundusz Promocji Mleka naliczane są w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego kilograma mleka. Z dniem 01.08.2019 r. został utworzony Fundusz Promocji Roślin Oleistych - wpłaty w tym przypadku wynoszą 0,2% wartości netto towarów.
 
Zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, przedsiębiorcy (z wyłączeniem pierwszych podmiotów skupujących mleko) składają deklaracje do Dyrektora Generalnego za pośrednictwem Oddziału Terenowego KOWR właściwego terytorialnie dla siedziby przedsiębiorcy zobowiązanego do naliczenia, pobierania i przekazania wpłat na fundusze promocji - w przypadku województwa warmińsko-mazurskiego do Oddziału Terenowego KOWR w Olsztynie, ul. Głowackiego 6, 10-448 Olsztyn. Deklaracja powinna zostać złożona do 25 dnia po zakończeniu kwartału. Wraz ze złożeniem deklaracji przedsiębiorca powinien dokonać wpłaty kwoty należnej na dany fundusz promocji na wyodrębniony rachunek, którego numer podany jest w deklaracji.
 
W ramach ułatwienia podmiotom rozliczania zobowiązań umożliwiono złożenie deklaracji drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy eRolnik https://erolnik.gov.pl/#/ Warunkiem elektronicznego złożenia deklaracji jest posiadanie Profilu Zaufanego. Deklarację można również złożyć za pośrednictwem platformy ePUAP przy pomocy Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
 
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 89 5248876, na stronie internetowej KOWR pod adresem www.kowr.gov.pl/promocja w zakładce fundusze promocji lub w siedzibie Oddziału Terenowego KOWR w Olsztynie, ul. Głowackiego 6.
 
Źródło: KOWR

Kolejne środki trafiły do naszej gminy

Rozpoczynamy III etap przebudowy drogi w 100% ze środków zewnętrznych.
         Tak jak w poprzednich latach, tak również i obecnie uzyskaliśmy kolejne środki na kontynuację inwestycji rozpoczętej w minionych latach. Mowa o drodze gminnej prowadzącej do miejscowości Majmławki. Dzięki wsparciu Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa z Olsztyna budżet gminy zasiliły pieniądze, które zgodnie z kosztorysem inwestorskim powinny wystarczyć na pokrycie całości kosztów niezbędnych do przeprowadzenia przebudowy drogi. W ramach prac wykonana zostanie zupełnie nowa pełna konstrukcja drogi, zwieńczona wierzchnią warstwą wykonaną z drogowych płyt betonowych o grubości 15 cm. Wykonawca wzmocni pobocza kruszywem drogowym oraz odtworzy rowy chłonne, służące odprowadzeniu wód opadowych z drogi.  Szerokość drogi to 4 metry oraz łącznie 2 metry utwardzonego pobocza. W opracowaniu znajduje się dokumentacja na kolejne odcinki drogi, na którą mamy nadzieję również otrzymamy wsparcie w kolejnych latach. W ogłoszonym postępowaniu przetargowym złożono 3 oferty, spośród których najkorzystniejsza został przygotowana przez firmę ART-BET p. Artura Wojtkiewicza z miejscowości Długa, gm. Sępopol. Oferta wykonania prac budowlanych zawiera również gwarancję należytego wykonania inwestycji wynoszącą 60 miesięcy.
          Za wsparcie dziękujemy władzom Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa z Olsztyna, bez którego duża część inwestycji realizowanych na terenie naszej gminy nie mogłaby dojść do skutku. Do przebudowy jest jeszcze bardzo wiele dróg (cała sieć dróg gminnych to ponad 300 km), ale nie na wszystkie drogi, które powinny być wykonane w pierwszej kolejności, można uzyskać zewnętrzne środki. Niestety gmina nie posiada wystarczających dochodów by wykonywać prace z własnych środków, dlatego też, jedynym rozwiązaniem naprawy dróg gruntowych jest szukanie wsparcia we wszelkich instytucjach które mogą sfinansować inwestycje. Tak też staramy się robić.
 
Na czas realizacji inwestycji prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość, a za utrudnienia w poruszaniu się drogą przepraszamy.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

4Galeria zdjęć: Majmławki

Nagraj film o Narodowym Spisie Powszechnym i wygraj nagrodę

Urząd Statystyczny w Olsztynie zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w konkursie filmowym „NAKRĘĆ SIĘ NA SPIS”. Filmy promujące ideę Narodowego Spisu Powszechnego należy przesyłać do 31 maja 2021 roku.
 
 
 

Niech Święty Florian nieustająco czuwa nad Wami i Waszymi Rodzinami

Drogie Druhny i Druhowie z jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych miasta i gminy Sępopol!
 
Z okazji Dnia Świętego Floriana, patrona Strażaków, składamy serdeczne podziękowania za działalność ratowniczą i codzienną gotowość do niesienia bezinteresownej pomocy oraz za wkład w zachowanie tradycji i rozwój lokalnych społeczności.
 


Życzymy dumy z noszenia munduru, zawsze szczęśliwych powrotów z akcji oraz zdrowia i wszelkiej pomyślności w życiu osobistym. Niech Święty Florian, patron Strażaków nieustająco czuwa nad Wami i Waszymi Rodzinami!
 
 
 
 
 
 

Wybierzemy czystą i piękną zagrodę oraz estetyczną wieś

Zachęcamy mieszkańców miejscowości z gminy Sępopol do udziału XXV edycji konkursu „Czysta i piękna zagroda – estetyczna wieś 2021”, nad którym patronat objął Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody pieniężne.

Celem konkursu jest poprawa stanu ekologicznego i estetycznego wsi z terenu gmin należących do Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich. W konkursie mogą wziąć udział wsie z terenu gmin — członków Związku Gmin Warmińsko-Mazurskich. 

Przedstawicieli miejscowości chętnych do udziału w konkursie zapraszamy do kontaktu z Urzędem Miejskim w Sępopolu. 
 
Szczegóły dotyczące uczestnictwa w konkursie można uzyskać u P. Beaty Pakuła – Sekretarza Gminy Sępopol (tel. 89 761 31 61, e-mail: sekretarz@sepopol.pl). Na zgłoszenia czekamy do 7 maja 2021 r. do godz. 13:00. 
 
 Do konkursu wytypujemy trzy miejscowości. Nie mogą w nim brać udziału wsie, które w ostatnich 5 edycjach zajęły I miejsce.

Trzy odcinki dróg w Liskach uzyskały dofinansowanie.

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa pokryje 100% kosztów inwestycji.
          Mimo trudnej sytuacji związanej z epidemią SarsCov-2, a także absencji w pracy wielu pracowników urzędu, związanej z zachorowaniami na grypę, staramy się przygotowywać wnioski dotyczące uzyskiwania wsparcia finansowego, przeznaczonego na drogi w naszej gminie. Jak co roku, tak też i obecnie złożyliśmy dokumentację dotyczącą udzielenie bezzwrotnej pomocy finansowej, przyznawanej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa z przeznaczeniem na przebudowę dróg. Drogi które mogą skorzystać z takiego wsparcie, to te które w minionych latach wchodziły w skład dawnych Państwowych Gospodarstw Rolnych. W tym roku środki w budżecie KOWR’u są znacząco niższe na tego typu wsparcie, ale mimo tego nasza gmina otrzyma dofinansowanie na inwestycję drogową zlokalizowaną w miejscowości Liski, a dotyczącą trzech odcinków dróg. W ostatnim czasie zawarto stosowną umowę, na mocy której KOWR O/T Olsztyn udzieli wsparcia finansowego, którego wysokość pokryje 100% kosztów kwalifikowanych inwestycji. W najbliższych dniach ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe dotyczące wyłonienie wykonawcy prac. Droga zostanie wykonana z wierzchnią warstwą w postaci kostki polbrukowej, a także składać się będzie z kilkuwarstwowej nowej podbudowy. Mamy nadzieję, że jeszcze przed okresem wakacyjnym prace budowlane ruszą. Za udzielenie wsparcia serdecznie dziękujemy dyrektorowi oddziału terenowego KORW w Olsztynie p. Grzegorzowi Kierozalskiemu, który doskonale rozumie problemy małych, o bardzo niskich dochodach gmin naszego województwa.   
         Przy okazji warto przypomnieć, że jeszcze w bieżącym roku wykonana zostanie, przez samorząd powiatowy, nowa nawierzchnia drogi powiatowej numer 1390N, prowadzącej od granicy administracyjnej naszej gminy, na styku z gminą Bartoszyce, przez miejscowość Liski, aż do wsi Turcz. Jest to drugi etap prac prowadzonych przez powiat na tej drodze. Końcowy trzeci etap zakłada przebudowanie drogi aż do ulicy Długiej, znajdującej się na terenie miasta Sępopol. Trzeci etap planowany jest na przyszły rok, a jego realizacja uzależniona jest od uzyskanego dofinansowania. Wszystkie etapy przebudowy drogi współfinansowane są w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych, którym dysponuje prezes rady ministrów.

Zachęcamy uczniów do udziału w konkursie patriotycznym

Serdecznie zapraszamy uczniów do udziału w konkursie o Konstytucji Trzeciego Maja i Święcie Flagi Państwowej, nad którym patronat objęła Burmistrz Sępopola, Pani Irena Wołosiuk.
 
Konkurs skierowany jest do uczniów ZSP Sępopol. Celem konkursu jest poszerzenie i ugruntowanie wiedzy na tematy związane z Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i Święta Konstytucji 3 Maja, rozwijanie zainteresowań tematyką historyczną wśród młodzieży, podnoszenie poziomu wiedzy historycznej, kształtowanie patriotyzmu, szacunku dla tradycji i symboli narodowych, promowanie twórczości plastycznych, pobudzanie wyobraźni oraz inwencji twórczej.
 
Uczestnicy podzieleni będą na trzy grupy wiekowe. Pierwsza grupa wiekowa to uczniowie z klas I-IV. Ich zadaniem jest przedstawienie w formie pracy plastycznej sposobu świętowania świąt majowych przez uczestnika i jego najbliższych.
 
Uczniowie klas V-VI i VII-VIII w ramach konkursu będą musieli rozwiązać zadania testowe, które będą udostępnione online na platformie Testportal.pl. Zróżnicowanie pomiędzy uczniami młodszymi z klas V i VI a starszymi z klas VII i VIII polega głównie na obszarze zagadnień, z którymi będą w ramach konkursu musieli się zapoznać.
 
Zgłoszenia przyjmuje oraz całość koordynuje: Franciszek Maszota, f.maszota@zspsepopol.pl
 
 

Spisz się i wygraj samochód osobowy

Serdecznie zachęcamy do udziału w loterii promocyjnej związanej z udziałem w spisie powszechnym. W loterii może wziąć udział każdy, kto samodzielnie spisze się przez Internet na spis.gov.pl. Zgłoszenia przyjmujemy już od 22 kwietnia 2021 r. Do wygrania są karty przedpłacone o wartości 500 zł, 1000 zł (nagrody I-ego stopnia), a w losowaniu finałowym, które odbędzie się 14 lipca – 16 samochodów osobowych!
 
 
 
 
Aby wziąć udział w loterii należy:
 
  • Wejść na stronę spis.gov.pl i spisać się w dogodnej dla siebie chwili
  • Pobrać i zachować unikatowy, 10-znakowy kod uprawniający do udziału w loterii
  • Zgłosić kod na stronie loteria.spis.gov.pl.  od 22 kwietnia r. do 7 lipca 2021 r.
  • Sprawdzać wyniki losowania w mediach społecznościowych i na stronie loteria.spis.gov.pl – pierwsze losowanie już 7 maja 2021 r.
 
 
Im szybsze zgłoszenie do loterii tym większa szansa na wygraną! Jeden kod może wziąć udział w wielu losowaniach. Wszystkie zarejestrowane zgłoszenia wezmą udział w losowaniu finałowym. Organizatorem loterii jest Unique One sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
 
W sprawie pytań dotyczących loterii prosimy także o kontakt z pod numer 22 871 99 21 (infolinia czynna w dni robocze w godz. 9.00–17.00, koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora).
 
Zródło: spis.gov.pl

Uwaga!!! Czasowa zmiana organizacyjna pracy Urzędu Miejskiego

Urząd Miejski w Sępopolu od 12 kwietnia pracuje w odmiennym trybie. Wszystkie zadania będą realizowane, jednakże z uwagi na niebezpieczeństwo związane z zagrożeniem epidemiologiczntm, pewnym ograniczeniom ulegnie bezpośrednia obsługa interesantów. Rekomendujemy załatwianie spraw telefonicznie, poprzez email oraz elektroniczną skrzynkę podawczą.
 
W celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 nastapiły zmiany organizacyjne pracy Urzędu Miejskiego w Sępopolu polegające na:
 
1. Ograniczeniu przyjmowania interesantów poprzez utworzone biuro podawcze czynne w godz. od 9 00 do 12 00umożliwiające złożenia korespondencji (pisma, wnioski itp.).
 
2. Prosimy o zgłaszanie się do urzędu w sprawach BARDZO PILNYCH, po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikiem w wyznaczonym biurze podawczym. Podczas wizyty w urzędzie prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości, zasłaniania nosa i ust oraz dezynfekcji dłoni. Rekomendujemy załatwianie spraw telefonicznie, poprzez e-mail oraz elektroniczną skrzynkę podawczą.
 
3. KASA URZĘDU – otwarta w godzinach od 9 00 do 12 00.
 
Zmiany organizacyjne obowiązują od 12 kwietnia 2021 r. do odwołania.