Logo: Urząd Gminy Sepopol
Dzisiaj jest: 27/07/24, godzina: Aktualna godzina
Logo: BIP

Pozostałe aktualności

Konsorcjum „EKO-BARTKO” wygrało postępowanie przetargowe

Zawarto umowę na kolejny rok.
          Postępowanie przetargowe dotyczące odbioru i transportu odpadów z naszej gminy do stacji przeładunkowej w Medynach pod Lidzbarkiem Warmińskim dobiegło końca. W trakcie postępowania wpłynęła zaledwie jedna oferta, zgłoszona przez Konsorcjum "EKO-BARTKO" z Bartoszyc. Firma zaproponowała cenę usługi w wysokości 1014,12 zł za 1 tonę odpadów zmieszanych oraz zebranych selektywnie. Jednak w wyniku przeprowadzonego postępowania negocjacyjnego, zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi wynikającymi z ustawy o zamówieniach publicznych, zaproponowane stawki uległy obniżeniu.
 
          Nowe stawki wynoszą odpowiednio 981,72 zł za frakcję zmieszaną i tyle samo za odpady zebrane selektywnie za 1 tonę odpadów. Pierwotna oferta zakładała wzrost o 18,1%, jednak w wyniku przeprowadzonych i obniżeniu oferty wzrost wyniesie 14,3%, w porównaniu do stawek z poprzedniego roku. Całkowite wynagrodzenie wykonawcy usługi ustalono na kwotę 893 365,20 zł. Dzięki przeprowadzonym negocjacjom wzrost cena usługi jest poniżej poziomu inflacji, liczonej w ujęciu rocznym.
 
         Ten znaczący wzrost kosztów z pewnością odbije się na budżecie naszej gminy. Wiele wskazuje na to, że niezbędne bilansowanie wpływów z opłat wnoszonych przez mieszkańców nie będzie wystarczające, aby pokryć koszty gospodarki odpadami.
 
          Wzrost cen usług ma swoje źródło w kilku czynnikach. Po pierwsze, inflacja, która w szczytowym okresie wynosiła 18,6%, przyczyniła się do wzrostu cen w różnych sektorach gospodarki, w tym również w sektorze gospodarki odpadami. Po drugie, niepewna sytuacja ekonomiczna związana z konfliktem trwającym przy naszych granicach wpłynęła na podwyżki cen. Niepokoje polityczne i niestabilność często prowadzą do wzrostu kosztów w wielu branżach, a sektor gospodarki odpadami nie jest tu wyjątkiem.
 
         W związku z zawarciem nowej umowy zachęcamy do zapoznania się z aktualnym harmonogramem odbioru odpadów z poszczególnych miejscowości naszej gminy. Poniżej link: https://sepopol.pl/PL/3270/Grafik_wywozu_odpadow/
 

Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

Zachęcamy wszystkie osoby które pełniły funkcję sołtysa przez minimum 2 kadencje do składania wniosków...
 

Załączniki

Program Stypendiów Pomostowych

Zachęcamy tegorocznych maturzystów do skorzystania z programu wsparcia…

723 817,00 zł dla Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury

Środki unijne na doposażenie instytucji kultury...
          20 czerwca 2023 r. Zarząd Województwa podjął decyzję dotyczącą dofinansowania projektów w konkursie skierowanym do instytucji kultury. Dzięki zwiększonej alokacji środków udało się sfinalizować umowy z 27 projektami spośród 30, które zostały uznane za poprawne po przejściu oceny formalno-merytorycznej. To spory sukces dla sektora kulturalnego i stanowi dobrą nowinę dla instytucji, które od dawna oczekiwały wsparcia finansowego.
 
          Warto zauważyć, że w konkursie brało udział wiele dużych instytucji kultury z naszego województwa, takie jak: Teatr Lalek z Olsztyna, Teatr im. Aleksandra Sewruka z Elbląga, Filharmonia Olsztyńska, Centrum Spotkań Europejskich oraz Planetarium z Olsztyna. Są to renomowane instytucje kultury, które rywalizowały o dofinansowanie wraz z innymi projektami. Konkurencja była zatem niezwykle silna, a to jeszcze bardziej podkreśla wartość i znaczenie projektów, które otrzymały wsparcie wśród których znalazł się i nasz.
 
          Wniosek z Sępopola, który zajął 13 miejsce i zdobył 60 punktów i znalazł się na liście inwestycji do realizacji. Kwota jaką przyznano to 586 219,39 zł i z 15% wkładem własnym gminy łącznie stanowi 723 817,00 zł. To ogromny sukces dla naszej społeczności i dowód na to, że nawet mniejsze miejscowości mają szansę na otrzymanie wsparcia i rozwinięcie swojej infrastruktury kulturalnej. Z terenu naszego powiatu jeszcze tylko samorząd miasta Górowo Iławeckie (23 pozycja na liście) otrzymał wsparcie, które wynosi 112 411,86 zł.  
 
      Pieniądze otrzymane w konkursie wydatkować można na zakup środków trwałych do wyposażenia Domu Kultury. W związku z tym planuje się zakup następujących elementów: profesjonalnego scenicznego zestawu nagłośnienia i zestawu oświetlenia do sali widowiskowej, wymienione zostaną również fotele w sali widowiskowej (obecne fotele pamiętają jeszcze czasy otwarcia placówki i mają już kilkadziesiąt lat), zakupiony zostanie ekran oraz profesjonalny projektor, zestaw mobilnych podestów scenicznych, które będą bardzo przydatne podczas organizacji imprez plenerowych, a także 5 laptopów do wyposażenia jednej z pracowni. Te inwestycje przyczynią się do znacznego podniesienia jakości działalności Ośrodka Kultury i stworzenia lepszych warunków dla organizacji różnorodnych wydarzeń kulturalnych.
 
         Należy jednak zaznaczyć, że środki rozdysponowane w ramach tego konkursu pochodzą jeszcze z poprzedniej perspektywy finansowej na lata 2014-2020. Są to jedne z ostatnich dostępnych środków z tej puli. Niestety, mimo że mamy już połowę 2023 roku, kolejne środki finansowe z Unii Europejskiej w ramach FEWiM 2021-2027 nie zostały jeszcze uruchomione. To spowolnienie wynika z opieszałości w działaniu administracji unijnej. Taka sytuacja jest niezwykle niefortunna dla instytucji kultury, które pilnie potrzebują dużych nakładów. Wsparcie finansowe jest niezwykle istotne i odgrywają kluczową rolę w rozwoju społeczności lokalnych, edukacji oraz zachowaniu dziedzictwa kulturowego.
 
         Warto w tym momencie podkreślić, że przygotowany jest wniosek który będzie dotyczył kompleksowej termomodernizacji budynku Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, a w minionych latach ze środków zewnętrznych wymieniono między innymi system centralnego ogrzewania, oraz wyremontowano pomieszczenia na 1 piętrze budynku.
 
         Do zrobienie jest jeszcze bardzo dużo, ale mamy nadzieję że cały obiekt zostanie gruntownie wyremontowany i doposażony.
 

Przypominamy o możliwości skorzystania z Rządowej Tarczy Energetycznej m.in. przez rolników…

Uwaga! 30 czerwca 2023 roku upływa termin na złożenie oświadczeń.
Co zrobić, żeby skorzystać z uprawnienia?
Uprawnienia do limitu 2000 kWh rocznie nabywasz z mocy ustawy i nie musisz składać żadnego oświadczenia, za wyjątkiem sytuacji gdy dokonujesz zakupu energii elektrycznej w celu jej zużycia na potrzeby budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, wtedy musisz złożyć odpowiednie oświadczenie.
Odbiorcy uprawnieni do wyższych limitów zużycia energii elektrycznej, wynoszących 2600 kWh rocznie lub 3000 kWh rocznie (rolnicy) albo stanowiący iloczyn 250 kWh rocznie i liczby działek w rodzinnym ogrodzie działkowym (ROD) oraz do 2000 kWh rocznie na potrzeby budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, powinni złożyć do OSD pisemne oświadczenie niezwłocznie, jednak nie później niż do dnia 30 czerwca 2023 roku.
Wzory oświadczeń:
Wzór oświadczenia dla limitów 2600 kWh rocznie i 3000 kWh rocznie znajdziesz tutaj
Jak złożyć oświadczenie?
Oryginał oświadczenia można złożyć w następujący sposób:
  • w formie elektronicznej na adres e-mail: centrala@energa-operator.pl (do e-mail należy dołączyć wypełnione i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym oświadczenie wraz z załącznikami) albo,
  • w postaci papierowej na adres pocztowy ENERGA-OPERATOR S.A., ul. Marynarki Polskiej 130, 80–557 Gdańsk, albo na adres pocztowy Oddziału ENERGA-OPERATOR S.A. lub złożyć osobiście – listę placówek znajdziesz tutaj (oryginał oświadczenia w postaci papierowej wraz z załącznikami z własnoręcznym podpisem).
Więcej informacji ... LINK

Prosimy o składanie zapotrzebowania na odbiór i utylizację eternitu.

Uwaga termin końcowy na składanie zgłoszeń to 30 czerwca br. ...

Załączniki

LGD "Barcja" ogłasza nabór wniosków

Można otrzymać nawet 100 000 złotych. Termin naboru 26.06 - 10.07.2023r.
 

Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym

Przypominamy o obowiązku składania oświadczeń dotyczących posiadania sprzętu komputerowego otrzymanego w ramach programu Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym.
      
 
          Uprzejmie przypominamy, o obowiązku składania co 6 miesięcy oświadczenia o posiadaniu sprzętu komputerowego otrzymanego w ramach programu Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym. Obowiązek ten trwa 2 lata od chwili otrzymania sprzętu komputerowego. Oświadczenie należy składać od dnia 1.06.2023r. do dnia 30.06.2023r. w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Sępopolu.
 
          Przypominamy, że złożony przez Gminę Sępopol wniosek w Konkursie Grantowym Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym -  „Granty PPGR” został zaakceptowany i podpisany przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Dzięki temu otrzymaliśmy środki finansowe w wysokości 832.100,00 zł. Ostateczna maksymalna kwota ustalona przez Centrum Projektów - Polska Cyfrowa, na zakup jednego komputer to 2.500 zł. Zakup zrealizowany został w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Łącznie w obu postępowaniach wpłynęło ponad 20 ofert, spośród których wyłoniono dostawcę sprzętu. Została nim firma NTT Technology Sp. z o.o. z Warszawy. Dzięki środkom z programu zrealizowano zakup 314 laptopów, które trafiły do dzieci byłych pracowników PPGR.
          Zgodnie z regulaminem konkursu Gmina Sępopol jest zobowiązana do utrzymania efektów przez okres 2 lat od zakończenia projektu. Za zakończenie projektu rozumie się zaakceptowanie przez Operatora końcowego rozliczenia projektu grantowego. W związku z tym Gmina Sępopol opracowała procedurę monitorowania utrzymania efektów projektu. Monitoring obejmie wszystkie osoby, które odbiorą sprzęt komputerowy.
 
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami w/w procedury.
 

Zapraszamy po odbiór decyzji przyznających stypendia szkolne

Informujemy, że w Urzędzie Miejskim w Sępopolu, w pok. nr 16 można odbierać decyzje w sprawie przyznania stypendium szkolnego za okres styczeń – czerwiec 2023r.
 

Dzień Strażaka 2023 w Sępopolu

Święto bohaterów naszej społeczności...
          Co roku, 4 maja w Sępopolu, obchodzony jest Dzień Strażaka. W tym roku oficjalne uroczystości odbyły się w niedzielę 7 maja. To wyjątkowe święto dedykowane jest strażakom, którzy poświęcają swoje życie dla ratowania innych i ochrony naszych miast i wsi. W tym dniu cała społeczność lokalna składa podziękowania i wdzięczność naszym strażakom.
 
Szczególne słowa podziękowania należą się również wszystkim ludziom dobrej woli, dzięki którym jednostki OSP naszej gminy wiele zyskują, mamy tu na myśli przede wszystkim p. Andrzeja Śliwkę  – wiceministra Aktywów  Państwowych.
 
W Sępopolu obchody Dnia Strażaka rozpoczynają się tradycyjnie od uroczystej mszy św. w intencji strażaków i ich rodzin, po której odbywa się tradycyjny przemarsz ulicami miasta na plac przed budynkiem sępopolskiej remizy. Następnie odbywa się uroczysta musztra oraz przemowy zaproszonych gości. W tym roku również w programie miało miejsce uroczyste przekazanie pojazdu otrzymanego od Fundacji PKO Banku Polskiego, który otrzymał wymagane oznakowanie graficzne oraz został doposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową.
W uroczystościach wzięli udział zaproszeni goście m.in.: poseł Robert Gontarz wraz z małżonką, wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego p. Miron Sycz, starosta powiatu bartoszyckiego p. Zbigniew Nadolny, p. Marcin Kazimierczuk radny sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego, p. Krzysztof Łuszczyk wiceprzewodniczącego rady powiatu bartoszyckiego, p. Tomasz Ostrowski Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, p. Andrzej Harhaj Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Bartoszycach, Krystian Masalski Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, Zbigniew Pampuch Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego  Związku Ochotniczych Straży Pożarnych, p. Tomasz Skarżyński Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Bartoszycach, p. Rafał Słupianek Kierownika Posterunku Policji w Sępopolu, p. Adam Deleżuch Zastępca Komendanta Placówki Straży Granicznej w Sępopolu,  p. Krzysztof Siudek Przewodniczący Rady Miejskiej w Sępopolu wraz z radnymi, p. Anna Konowrocka Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bartoszycach, p. Brygida Adamajtis Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach, ks. Patryk Bombiak, Druhny i Druhowie z OSP: Sępopol, Judyty, Lipica, Różyna.
 
Dzień Strażaka w Sępopolu to również doskonała okazja, aby podziękować wszystkim strażakom za ich ciężką pracę i poświęcenie. To właśnie dzięki ich pracy i determinacji możemy czuć się bezpiecznie w naszych domach i na ulicach miasta. Dziękujemy za to, że zawsze służycie pomocą w sytuacjach zagrożenia, że wykazujecie się odwagą i poświęceniem w walce z żywiołami, a także za to, że angażujecie się w działania społeczne i pomagacie potrzebującym.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

1 ... 3 4 5 6 7 ... 25