Logo: Urząd Gminy Sepopol
Dzisiaj jest: 20/04/24, godzina: Aktualna godzina
Logo: BIP

Pozostałe aktualności

Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

Zachęcamy wszystkie osoby które pełniły funkcję sołtysa przez minimum 2 kadencje do składania wniosków...
 

Załączniki

Program Stypendiów Pomostowych

Zachęcamy tegorocznych maturzystów do skorzystania z programu wsparcia…

723 817,00 zł dla Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury

Środki unijne na doposażenie instytucji kultury...
          20 czerwca 2023 r. Zarząd Województwa podjął decyzję dotyczącą dofinansowania projektów w konkursie skierowanym do instytucji kultury. Dzięki zwiększonej alokacji środków udało się sfinalizować umowy z 27 projektami spośród 30, które zostały uznane za poprawne po przejściu oceny formalno-merytorycznej. To spory sukces dla sektora kulturalnego i stanowi dobrą nowinę dla instytucji, które od dawna oczekiwały wsparcia finansowego.
 
          Warto zauważyć, że w konkursie brało udział wiele dużych instytucji kultury z naszego województwa, takie jak: Teatr Lalek z Olsztyna, Teatr im. Aleksandra Sewruka z Elbląga, Filharmonia Olsztyńska, Centrum Spotkań Europejskich oraz Planetarium z Olsztyna. Są to renomowane instytucje kultury, które rywalizowały o dofinansowanie wraz z innymi projektami. Konkurencja była zatem niezwykle silna, a to jeszcze bardziej podkreśla wartość i znaczenie projektów, które otrzymały wsparcie wśród których znalazł się i nasz.
 
          Wniosek z Sępopola, który zajął 13 miejsce i zdobył 60 punktów i znalazł się na liście inwestycji do realizacji. Kwota jaką przyznano to 586 219,39 zł i z 15% wkładem własnym gminy łącznie stanowi 723 817,00 zł. To ogromny sukces dla naszej społeczności i dowód na to, że nawet mniejsze miejscowości mają szansę na otrzymanie wsparcia i rozwinięcie swojej infrastruktury kulturalnej. Z terenu naszego powiatu jeszcze tylko samorząd miasta Górowo Iławeckie (23 pozycja na liście) otrzymał wsparcie, które wynosi 112 411,86 zł.  
 
      Pieniądze otrzymane w konkursie wydatkować można na zakup środków trwałych do wyposażenia Domu Kultury. W związku z tym planuje się zakup następujących elementów: profesjonalnego scenicznego zestawu nagłośnienia i zestawu oświetlenia do sali widowiskowej, wymienione zostaną również fotele w sali widowiskowej (obecne fotele pamiętają jeszcze czasy otwarcia placówki i mają już kilkadziesiąt lat), zakupiony zostanie ekran oraz profesjonalny projektor, zestaw mobilnych podestów scenicznych, które będą bardzo przydatne podczas organizacji imprez plenerowych, a także 5 laptopów do wyposażenia jednej z pracowni. Te inwestycje przyczynią się do znacznego podniesienia jakości działalności Ośrodka Kultury i stworzenia lepszych warunków dla organizacji różnorodnych wydarzeń kulturalnych.
 
         Należy jednak zaznaczyć, że środki rozdysponowane w ramach tego konkursu pochodzą jeszcze z poprzedniej perspektywy finansowej na lata 2014-2020. Są to jedne z ostatnich dostępnych środków z tej puli. Niestety, mimo że mamy już połowę 2023 roku, kolejne środki finansowe z Unii Europejskiej w ramach FEWiM 2021-2027 nie zostały jeszcze uruchomione. To spowolnienie wynika z opieszałości w działaniu administracji unijnej. Taka sytuacja jest niezwykle niefortunna dla instytucji kultury, które pilnie potrzebują dużych nakładów. Wsparcie finansowe jest niezwykle istotne i odgrywają kluczową rolę w rozwoju społeczności lokalnych, edukacji oraz zachowaniu dziedzictwa kulturowego.
 
         Warto w tym momencie podkreślić, że przygotowany jest wniosek który będzie dotyczył kompleksowej termomodernizacji budynku Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, a w minionych latach ze środków zewnętrznych wymieniono między innymi system centralnego ogrzewania, oraz wyremontowano pomieszczenia na 1 piętrze budynku.
 
         Do zrobienie jest jeszcze bardzo dużo, ale mamy nadzieję że cały obiekt zostanie gruntownie wyremontowany i doposażony.
 

Przypominamy o możliwości skorzystania z Rządowej Tarczy Energetycznej m.in. przez rolników…

Uwaga! 30 czerwca 2023 roku upływa termin na złożenie oświadczeń.
Co zrobić, żeby skorzystać z uprawnienia?
Uprawnienia do limitu 2000 kWh rocznie nabywasz z mocy ustawy i nie musisz składać żadnego oświadczenia, za wyjątkiem sytuacji gdy dokonujesz zakupu energii elektrycznej w celu jej zużycia na potrzeby budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, wtedy musisz złożyć odpowiednie oświadczenie.
Odbiorcy uprawnieni do wyższych limitów zużycia energii elektrycznej, wynoszących 2600 kWh rocznie lub 3000 kWh rocznie (rolnicy) albo stanowiący iloczyn 250 kWh rocznie i liczby działek w rodzinnym ogrodzie działkowym (ROD) oraz do 2000 kWh rocznie na potrzeby budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego, powinni złożyć do OSD pisemne oświadczenie niezwłocznie, jednak nie później niż do dnia 30 czerwca 2023 roku.
Wzory oświadczeń:
Wzór oświadczenia dla limitów 2600 kWh rocznie i 3000 kWh rocznie znajdziesz tutaj
Jak złożyć oświadczenie?
Oryginał oświadczenia można złożyć w następujący sposób:
  • w formie elektronicznej na adres e-mail: centrala@energa-operator.pl (do e-mail należy dołączyć wypełnione i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym oświadczenie wraz z załącznikami) albo,
  • w postaci papierowej na adres pocztowy ENERGA-OPERATOR S.A., ul. Marynarki Polskiej 130, 80–557 Gdańsk, albo na adres pocztowy Oddziału ENERGA-OPERATOR S.A. lub złożyć osobiście – listę placówek znajdziesz tutaj (oryginał oświadczenia w postaci papierowej wraz z załącznikami z własnoręcznym podpisem).
Więcej informacji ... LINK

Prosimy o składanie zapotrzebowania na odbiór i utylizację eternitu.

Uwaga termin końcowy na składanie zgłoszeń to 30 czerwca br. ...

Załączniki

LGD "Barcja" ogłasza nabór wniosków

Można otrzymać nawet 100 000 złotych. Termin naboru 26.06 - 10.07.2023r.
 

Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym

Przypominamy o obowiązku składania oświadczeń dotyczących posiadania sprzętu komputerowego otrzymanego w ramach programu Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym.
      
 
          Uprzejmie przypominamy, o obowiązku składania co 6 miesięcy oświadczenia o posiadaniu sprzętu komputerowego otrzymanego w ramach programu Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym. Obowiązek ten trwa 2 lata od chwili otrzymania sprzętu komputerowego. Oświadczenie należy składać od dnia 1.06.2023r. do dnia 30.06.2023r. w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Sępopolu.
 
          Przypominamy, że złożony przez Gminę Sępopol wniosek w Konkursie Grantowym Cyfrowa Gmina – Wsparcie dzieci i rodzin z PPGR w rozwoju cyfrowym -  „Granty PPGR” został zaakceptowany i podpisany przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Dzięki temu otrzymaliśmy środki finansowe w wysokości 832.100,00 zł. Ostateczna maksymalna kwota ustalona przez Centrum Projektów - Polska Cyfrowa, na zakup jednego komputer to 2.500 zł. Zakup zrealizowany został w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Łącznie w obu postępowaniach wpłynęło ponad 20 ofert, spośród których wyłoniono dostawcę sprzętu. Została nim firma NTT Technology Sp. z o.o. z Warszawy. Dzięki środkom z programu zrealizowano zakup 314 laptopów, które trafiły do dzieci byłych pracowników PPGR.
          Zgodnie z regulaminem konkursu Gmina Sępopol jest zobowiązana do utrzymania efektów przez okres 2 lat od zakończenia projektu. Za zakończenie projektu rozumie się zaakceptowanie przez Operatora końcowego rozliczenia projektu grantowego. W związku z tym Gmina Sępopol opracowała procedurę monitorowania utrzymania efektów projektu. Monitoring obejmie wszystkie osoby, które odbiorą sprzęt komputerowy.
 
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami w/w procedury.
 

Zapraszamy po odbiór decyzji przyznających stypendia szkolne

Informujemy, że w Urzędzie Miejskim w Sępopolu, w pok. nr 16 można odbierać decyzje w sprawie przyznania stypendium szkolnego za okres styczeń – czerwiec 2023r.
 

Dzień Strażaka 2023 w Sępopolu

Święto bohaterów naszej społeczności...
          Co roku, 4 maja w Sępopolu, obchodzony jest Dzień Strażaka. W tym roku oficjalne uroczystości odbyły się w niedzielę 7 maja. To wyjątkowe święto dedykowane jest strażakom, którzy poświęcają swoje życie dla ratowania innych i ochrony naszych miast i wsi. W tym dniu cała społeczność lokalna składa podziękowania i wdzięczność naszym strażakom.
 
Szczególne słowa podziękowania należą się również wszystkim ludziom dobrej woli, dzięki którym jednostki OSP naszej gminy wiele zyskują, mamy tu na myśli przede wszystkim p. Andrzeja Śliwkę  – wiceministra Aktywów  Państwowych.
 
W Sępopolu obchody Dnia Strażaka rozpoczynają się tradycyjnie od uroczystej mszy św. w intencji strażaków i ich rodzin, po której odbywa się tradycyjny przemarsz ulicami miasta na plac przed budynkiem sępopolskiej remizy. Następnie odbywa się uroczysta musztra oraz przemowy zaproszonych gości. W tym roku również w programie miało miejsce uroczyste przekazanie pojazdu otrzymanego od Fundacji PKO Banku Polskiego, który otrzymał wymagane oznakowanie graficzne oraz został doposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową.
W uroczystościach wzięli udział zaproszeni goście m.in.: poseł Robert Gontarz wraz z małżonką, wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego p. Miron Sycz, starosta powiatu bartoszyckiego p. Zbigniew Nadolny, p. Marcin Kazimierczuk radny sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego, p. Krzysztof Łuszczyk wiceprzewodniczącego rady powiatu bartoszyckiego, p. Tomasz Ostrowski Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, p. Andrzej Harhaj Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Bartoszycach, Krystian Masalski Zastępca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, Zbigniew Pampuch Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego  Związku Ochotniczych Straży Pożarnych, p. Tomasz Skarżyński Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Bartoszycach, p. Rafał Słupianek Kierownika Posterunku Policji w Sępopolu, p. Adam Deleżuch Zastępca Komendanta Placówki Straży Granicznej w Sępopolu,  p. Krzysztof Siudek Przewodniczący Rady Miejskiej w Sępopolu wraz z radnymi, p. Anna Konowrocka Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bartoszycach, p. Brygida Adamajtis Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach, ks. Patryk Bombiak, Druhny i Druhowie z OSP: Sępopol, Judyty, Lipica, Różyna.
 
Dzień Strażaka w Sępopolu to również doskonała okazja, aby podziękować wszystkim strażakom za ich ciężką pracę i poświęcenie. To właśnie dzięki ich pracy i determinacji możemy czuć się bezpiecznie w naszych domach i na ulicach miasta. Dziękujemy za to, że zawsze służycie pomocą w sytuacjach zagrożenia, że wykazujecie się odwagą i poświęceniem w walce z żywiołami, a także za to, że angażujecie się w działania społeczne i pomagacie potrzebującym.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

Wykonawca II etapu budowy alejek nad rzeką Łyną został już wybrany

Zakrzaczony, zarośnięty, nierówny teren wzdłuż Łyny zostanie ucywilizowany i będzie służył mieszkańcom.
         W połowie maja ruszą prace budowlane związane z wykonaniem kolejnego odcinka alei spacerowych nad rzeką Łyną, tym razem budowany odcinek będzie liczył ponad 600 metrów. Projekt ten zakłada wykonanie nowych ścieżek, na których zostaną ustawione ławki wraz koszami na śmieci. Całość będzie wykonana z dwóch warstw kruszyw umocnionych po obu bokach kamieniem naturalnym. Niestety, Wojewódzki Konserwator Zabytków nie wyraził zgody na betonowe obrzeża chodnikowe, dlatego zamiast nich po obu stronach nawierzchni zostaną ułożone kamienie naturalne.
 
W ramach projektu zaplanowane jest wykonanie trzech dojść do nowego odcinka ścieżek. Pierwsze znajdzie się przy moście na Łynie, drugie na wysokości pl. Kopernika, a trzecie do istniejącej ścieżki i schodów przy al. Wojska Polskiego. Całość będzie finansowana ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, w ramach Lokalnej Grupy Działania Barcja. Wysokość dofinansowania wynosi 63,63% i są to środki, którymi dysponuje Urząd Marszałkowski, a pochodzą z Unii Europejskiej, jeszcze z poprzedniej perspektywy finansowej 2014-2020. Niestety, dofinansowanie nie jest tak atrakcyjne, jak w przypadku np. Polskiego Ładu, gdzie w rządowym programie można uzyskać dofinansowanie wynoszące 95-98%, w PROW’ie jest 63,63%.
 
W postępowaniu przetargowym najkorzystniejsza oferta okazała się o ponad 50 000 złotych niższa od wartości kosztorysowej inwestycji. Łącznie w wyznaczonym terminie wpłynęło 6 ofert, a firmy, które wystartowały w przetargu, pochodzą z Torunia, Nowego Sącza, Chełmży, Bartoszyc oraz dwie z Sępopola. Rozpiętość ofert była bardzo duża, najdroższa wynosiła ponad 480 000 złotych, a najtańsza 194 340 złotych. Firma, która wygrała przetarg to WOJTI REKLAMA p. Mariana Grabowskiego z Mirakowa.
 
Zakończenie prac zaplanowano na 27 lipca, a rozpoczęcie prac firma zaplanowała na połowę maja. Kolejny odcinek alejek to idealne miejsce na odpoczynek, uprawianie Nordic Walking, bieganie czy spacer z psem.
 
Budowa ścieżek nad rzeką to doskonały przykład na to, jak warto wykorzystać środki z Unii Europejskiej, aby ulepszać infrastrukturę i poprawiać jakość życia mieszkańców.
 
1 2 3 4 5 6 ... 24