Aktualności
Rusza budowa drogi w Stopkach Osadzie.
- 21-08-2020
- drukuj
Wyłoniono wykonawcę prac budowlanych na których wykonanie gmina pozyskała 100% środków zewnętrznych.
W związku z otrzymaniem bezzwrotnej pomocy finansowej, udzielonej przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa O/T w Olsztynie, rozpoczęto postępowanie w ramach którego wyłoniono wykonawcę prac budowlanych, dotyczących gruntownej przebudowy konstrukcji drogi wraz z wykonaniem odwodnienia w miejscowości Stopki Osada. W ostatnich dniach przeprowadzono procedurę przetargową na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych, która spośród trzech złożonych w wyznaczonym terminie ofert wyłoniła najbardziej korzystną dla zamawiającego. Kryteria które przyjęto do oceny wniosków zakładały przyznanie punktacji za zaproponowaną ceną wykonania prac oraz za okres udzielonej gwarancji. Najwyższą punktację otrzymała oferta firmy UBiB p. Waldemara Komsty z Bisztynka, opiewająca na kwotę 320 482,80 zł wraz z gwarancją na wykonane prace wynoszącą 60 miesięcy (5 lat). Pozostałe oferty złożone zostały przez: firmę „KWIAT” p. Mariusza Kwiecińskiego na 344 868,48 zł oraz firmę „EKO-WOD” z Kętrzyna na kwotę 368 943,22 zł. Gmina na inwestycję otrzymała od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa kwotę ponad 414 000 zł. Wyniki przetargu spowodowały powstanie znacznej oszczędności, bo blisko 100 000 zł. Aby móc zagospodarować zaoszczędzone środki zwróciliśmy się o wyrażenie zgody na zawarcie stosownej umowy i przeznaczenie środków na inne odcinki dawnych dróg, będących we władaniu nieistniejących obecnie Państwowych Gospodarstw Rolnych. Na 25 sierpnia zaplanowane jest podpisanie umowy z wykonawcą i w ciągu najbliższych tygodni mamy nadzieję, że prace zostaną rozpoczęte.
Mieszkańców przepraszamy za niedogodności które mogą powstać w czasie prowadzenia prac i prosimy o wyrozumiałość.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Zasłużone przejście na emeryturę
- 05-08-2020
- drukuj
Burmistrz Sępopola Irena Wołosiuk oraz pracownicy Urzędu w Sępopolu podziękowali za współpracę Alicji Szulżyckiej Skarbnik Gminy Sępopol i Lucynie Onoszko inspektor ds. księgowości budżetowej.
Po przeszło 40 latach pracy zawodowej na zasłużoną emeryturę przeszła Skarbnik Miasta i Gminy Alicja Szulżycka oraz Pani Lucyna Onoszko inspektor ds. księgowości budżetowej z wydziału finansowego. Obie w tut. urzędzie przepracowały ćwierćwieku. W 1995 r. pracę rozpoczęła Lucyna Onoszko, a rok poźniej Alicja Szulżycka dołączyła do zespołu finansowego i objęła funkcję Skarbnika.
Podczas oficjalnego pożegnania w sali konferencyjnej, Burmistrz Sępopola Irena Wołosiuk wyraziła słowa uznania i szacunku oraz dziękowała za te wszystkie lata pracy w sępopolskim samorządzie. Dziękując za te piękne lata, poświęcenie i oddanie, lojalność oraz trud włożony w pracę w imieniu wszystkich pracowników Urzędu jeszcze raz życzymy spełnienia marzeń, pomyślności i wielu radości w życiu osobistym. Niech nadchodzący czas wolny od pracy zawodowej pozwoli na realizację wielu planów i zamierzeń.
ARiMR: 300 tys. zł na odtworzenie potencjału gospodarstwa
- 23-07-2020
- drukuj
Wsparcie dla rolników, którzy ponieśli straty spowodowane klęskami żywiołowymi bądź wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń.
Rolnicy, którzy ponieśli w gospodarstwach straty spowodowane klęskami żywiołowymi bądź wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń, mają czas do 31 sierpnia 2020 r., by złożyć wnioski i skorzystać ze wsparcia finansowego w ramach PROW na lata 2014-2020. O pomoc w ramach działania „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” mogą ubiegać się rolnicy, którzy ponieśli straty spowodowane przez co najmniej jedną z następujących klęsk żywiołowych: powódź, deszcz nawalny, suszę, przymrozki wiosenne, ujemne skutki przezimowania, obsunięcie się ziemi, lawinę, grad, huragan, uderzenie pioruna. Ponadto o wsparcie mogą wnioskować rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał, w drodze decyzji, zabicie świń lub zniszczenie zwłok świń w celu zwalczania ASF. Dotacje są dostępne dla tych, którzy ponieśli straty w roku, w którym jest składany wniosek o przyznanie pomocy lub w co najmniej jednym z dwóch lat poprzednich. Wysokość strat w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich czy rybach uprawniająca do starania się o pomoc musi wynieść co najmniej 30 proc. średniej rocznej produkcji rolnej oraz straty te muszą dotyczyć składnika gospodarstwa, którego odtworzenie wymaga poniesienia kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Wysokość poniesionych strat, jakie powstały w gospodarstwie, określa komisja powołana przez wojewodę. Natomiast w przypadku wstąpienia afrykańskiego pomoru świń o pomoc mogą ubiegać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok w celu zwalczania ASF, a w dniu wydania tej decyzji stanowiły one co najmniej 30 proc. świń będących w posiadaniu tego gospodarza. Maksymalna kwota wsparcia, jaką można otrzymać, wynosi do 300 tys. zł, z tym że nie może przekroczyć ona poziomu 80 proc. kosztów kwalifikowanych. W przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych, jeżeli zniszczony składnik gospodarstwa był ubezpieczony, wówczas wysokość pomocy pomniejsza się o kwotę odszkodowania uzyskanego z tytułu jego ubezpieczenia. Ponadto, jeżeli rolnik nie zawarł umowy obowiązkowego ubezpieczenia upraw, a będzie ubiegał się o pomoc na odtworzenie plantacji chmielu, sadów, plantacji krzewów owocowych gatunków owocujących efektywnie dłużej niż 5 lat, wówczas kwotę pomocy na odtworzenie tego składnika pomniejsza się o połowę. Dotację na pokrycie strat spowodowanych klęskami żywiołowymi można przeznaczyć na inwestycje odtwarzające zniszczone składniki gospodarstwa, np. na odtworzenie plantacji wieloletnich, sadów, odbudowę zniszczonych budynków czy zakup nowych maszyn lub urządzeń rolniczych. Z kolei rolnik, którego gospodarstwo zostało poszkodowane przez ASF, dotację może otrzymać na inwestycje, które nie są związane z produkcją świń. Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną lub rejestrowaną przesyłką pocztową.
Więcej informacji: na portalu internetowym - www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii - tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.
Blisko 55 000 zł na komputery dla szkół.
- 17-07-2020
- drukuj
Z przyjemnością informujemy, że w wyniku złożenia kolejnego wniosku nasza gmina uzyskała nowe środki umożliwiające zakup dodatkowych komputerów, przeznaczonych dla sępopolskich szkół. Tym razem jest to kwota 54 976,08 zł, za którą kupiono 37 laptopów . Finansowanie pokrywa 100% kosztów zakupu komputerów i oprogramowania. Łącznie nasze szkoły uzyskają blisko 100 sztuk nowego sprzętu, którego zakup sfinansowano w całości ze środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych. W ramach ogłoszonego zapytania ofertowego, w wyznaczonym terminie złożono 8 ofert z terenu całego kraju. Tym razem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma BLUE PPHD p. Artura Szadurskiego z Elbląga.
Projekt został zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej nr I „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu” działania 1. 1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” dotycząca realizacji projektu grantowego pn.: Zdalna Szkoła+ wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Gminne Centrum Informacji
- 14-07-2020
- drukuj
Dzięki współpracy Miejsko-Gminnego Stowarzyszenia Bezrobotnych z gminą Sępopol, wystartowano w konkursie dotyczącym przyznania środków finansowych w ramach Lokalnej Grupy Działania „Barcja”, na zadanie dotyczące utworzenia w naszym mieście Gminnego Centrum Informacji wraz z Galerią Artystyczną. Częścią inwestycji jest również wygospodarowanie miejsca pełniącego funkcję szaletu miejskiego, którego dotychczas w Sępopolu nie było. Sygnały dotyczące potrzeby utworzenia tego typu obiektu w mieście docierały do urzędu od bardzo wielu lat. Dopiero teraz nadarzyła się doskonała okazja na sfinansowanie inwestycji ze środków spoza budżetu gminy. To właśnie współpraca ze stowarzyszeniem umożliwiła otrzymanie zewnętrznych pieniędzy, które wystarczą w 100% na pokrycie kosztów wykonania gruntownego remontu obiektu. W ramach jednej inwestycji stworzony zostanie obiekt który będzie pełnił kilka funkcji. Dzięki temu powstaną placówki których w naszej gminie dotychczas nie było, a które w innych miastach funkcjonują już od bardzo dawna.
W celu wyłonienia wykonawcy prac budowlanych ogłoszono zapytanie ofertowe na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Sępopolu. W wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta, firmy TOM-BUD p. Tomasza Lewickiego z Wągródki. Zaproponowana przez wykonawcę oferta opiewała na kwotę 91 558,93 zł, a okres gwarancji to 48 miesięcy (4 lata). Kwota za jaką wykonana będzie inwestycja jest niższa od uzyskanego wsparcia w ramach funduszy unijnych. Planowany termin wykonania inwestycji to 10 września 2020 roku.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Rusza proces wymiany wodomierzy.
- 30-06-2020
- drukuj
Zakończono procedurę i podpisano umowę w związku z ogłoszonym postępowaniem na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych, a dotyczącym wyłonienia wykonawcy projektu pod nazwą „Opracowanie i wdrożenie e-usług w zakresie obsługi klientów i kontrahentów sieci wodno-kanalizacyjnej Gminy Sępopol wraz z dostawą zestawów telemetrycznych i sprzętu komputerowego”. W wyznaczonym terminie wpłynęły 2 kompletne oferty. Pierwszą złożyła firma Net Proces Sp. z o. o. z Gdańska na kwotę 981 566,65 zł, a drugą firma WODMIAR Sp. z o. o. z Olsztyna na kwotę 913 913,41 zł. Najkorzystniejsza oferta jest niższa od przyznanego wsparcia o ponad 100 000 zł, a uzyskane dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego pokryje 85% kwalifikowanych kosztów zadania. Inwestycja w swym zakresie zakłada między innymi: kompleksową wymianę wodomierzy, dostarczenie oprogramowania komputerowego eBOK dotyczącego obsługi klientów, wdrożenie systemu zdalnego nadzoru telemetrii, a także dostawę sprzętu komputerowego. Zainstalowane wodomierze zapewniały będą możliwość zdalnego odczytu poboru wody, bez konieczności wchodzenia do pomieszczeń w których liczniki będą zainstalowane. Dzięki tym nowoczesnym rozwiązaniom możliwe będzie przeprowadzenie, prócz bieżących odczytów również dokonanie wyrywkowych kontroli, w sytuacji podejrzenie nieprawidłowości w zużyciu wody. Zastosowana technologia na bieżąco będzie przesyłała informacje o chwilowym zwiększonym poborze wody z sieci wodociągowej, na której zainstalowane są hydranty przeciwpożarowe. Wszystko to sprawi, że znacznej poprawie uleganie nadzór nad poborem wody na terenie całej gminy, a co w konsekwencji powinno wygenerować znaczne oszczędności w gospodarce wodno- ściekowej. Warto przypomnieć, że firma która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu, wykonywała na terenie naszej gminy w poprzednich latach inwestycję dotyczące wybudowania instalacji wodnych pionowych pomp ciepła w szkołach w Ponikach i Dzietrzychowie. Inwestycje te przyczyniły się znacząco do ograniczenia kosztów ogrzewania wyżej wymienionych obiektów o około 40%. W najbliższych dniach rozpoczęty zostanie proces wykonawczy i w budynkach odbiorców wody pojawią się przedstawiciele firmy WODMIAR w celu wymiany wodomierzy. Osoby wykonujące czynności techniczne będą posiadały stosowne dokumenty, potwierdzające upoważnienie do wykonywania prac. Planowane zakończenie całości inwestycji to 31 maja 2021 roku.
Prosimy o udostępnienie pomieszczeń w których znajdują się dotychczasowe wodomierze. Za niedogodności związane z inwestycją bardzo przepraszamy.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
2Galeria zdjęć: Wodmiar podpisanie umowy.
Ponad 10 000 000 zł dla gminy Sępopol.
- 10-06-2020
- drukuj
This document has been produced with the financial assistance of the European Union, under the Poland-Russia Cross-border Cooperation Programme 2014-2020. The contents of this document are the sole responsibility of Commune of Sepopol and under no circumstances can be regarded as reflecting the position of the European Union, the Managing Authority or the Joint Technical Secretariat of the Poland-Russia CBC Programme 2014-2020.
1 czerwca 2020 roku burmistrz Sępopola podpisała umowę na mocy której gmina wraz z partnerem z Obwodu Kaliningradzkiego otrzymaliśmy grant w wysokości 2 333 790,32 euro (10 385 367 zł) na wykonanie inwestycji drogowych. Dzięki współpracy z władzami miasta Guriewsk, możliwe było wspólne ubieganie się o wsparcie finansowe przyznawane w ramach Programu Współpracy Transgranicznej POLSKA-ROSJA 2014-2020. Dokumentacja techniczna wraz z wnioskiem oraz załącznikami została wykonana jeszcze w 2018 roku i zgłoszona do konkursu w 2019 roku. Procedura w wyniku której wyłonione inwestycje którym przyznano dofinansowanie trwała bardzo długo, bo ponad rok. W toku kolejnych etapów trzeba było dołożyć bardzo wiele wysiłku by sprostać kolejnym wymaganiom nakładanym przez instytucję dofinansowującą. A jak widać wysiłek włożony w sprostanie wymogom zaowocował przyznaniem grantu i zawarciem umowy. Spośród kilkudziesięciu wniosków złożonych w konkursie dofinansowanie uzyskały jedynie 4 inwestycje, a nasz wniosek zajął 3 miejsce na liście. Dofinansowanie wyniesie 90% kwalifikowanych kosztów inwestycji. Jest to ogromny sukces, śmiało można powiedzieć, że nawet większy niż otrzymanie wsparcia w ramach środków otrzymanych na przebudowę śródmieścia Sępopola, w którym otrzymano kilka milionów złotych ze wsparciem na poziomie 80%. Inwestycje drogowe ujęte we wniosku przewidziane są do wykonania w 2020 i 2021 roku. W pierwszym etapie wykonane zostaną drogi zlokalizowane w obrębie Romankowo, Domarady i Wodukajmy. W kolejnym etapie dwie drogi położone w Różynie, w mieście Sępopol - ul. Grodzickiego oraz w miejscowości Smolanka. Na wykonanie wszystkich prac przewidziano okres 18 miesięcy. Mamy nadzieję, że sytuacja ekonomiczna, jak też epidemiczna nie spowoduje powstania niemożliwych do przewidzenia trudności w realizacji tych ogromnych, jak na możliwości finansowe i organizacyjne naszej gminy inwestycji. W ciągu najbliższego miesiąca ogłoszone zostaną pierwsze postępowania przetargowe, dotyczące wyłonienia wykonawców prac drogowych.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
4 drogi znalazły się na liście podpisanej przez premiera.
- 04-06-2020
- drukuj
Jesienią ubiegłego roku wojewoda warmińsko-mazurski ogłosił nabór wniosków w ramach Funduszu Dróg Samorządowych, skierowany do jednostek samorządu terytorialnego szczebla gminnego i powiatowego. W wyznaczonym terminie nasza gmina przygotowała i złożyła 4 wnioski dotyczące gruntowej przebudowy dróg zlokalizowanych zarówna w mieście, jak i na obszarze wiejskim. Dokumentacja dotyczyła przebudowy 2 etapów ulicy Dworcowej, drogi w miejscowości Smolanka oraz drogi w miejscowości Wiatrowiec. Wszystkie wnioski uzyskały pozytywną ocenę i znalazły się na liście inwestycji którym przyznano dofinansowanie. Wysokość dofinansowania uzależniona jest zgodnie z ustawą o Funduszu Dróg Samorządowych od dochodu gminy w przeliczeniu na 1 mieszkańca, podawanego corocznie przez Główny Urząd Statystyczny. Dochód naszej gminy przyjęty przez Urząd Wojewódzki wyniósł ponad 101% średniego dochodu gmin w skali całego kraju, co spowodowało, że wysokość dofinansowania wyniosła zaledwie 50% szacowanych kosztów kwalifikowanych inwestycji. Tak wysoki średni dochód w przeliczeniu na mieszkańca związany był z otrzymaniem bardzo dużej ilości środków zewnętrznych w ostatnich latach (unijnych z RPO, PROW, LGD, z budżetu centralnego, Kowr’u olsztyńskiego, czy też Kowr’u warszawskiego i innych) i nie odzwierciedlał faktycznych bardzo niskich, rzeczywistych dochodów gminy. Dlatego też, mając na uwadze możliwość ponownego składania wniosków jeszcze jesienią obecnego roku oraz biorąc pod uwagę wysokość przyznanego dofinasowania, zdecydowano o zrezygnowaniu z przyjęcia przyznanego 50% wsparcia inwestycji. Mamy nadzieję, że wnioski ponownie znajdą się na liście w kolejnym naborze już ze zwiększonym dofinansowaniem, które maksymalnie może wynosić nawet 80% kosztów inwestycji. Na podjęcie decyzji o rezygnacji miał również wpływ ogłoszony wiosną stan pandemii na terenie kraju, który może spowodować trudne do przewidzenia zmiany ekonomiczne w gospodarce, dotykające między innymi jednostki samorządu terytorialnego. Dodatkowo przy podejmowaniu decyzji brano pod uwagę konieczności dopłacenia do gospodarki śmieciowej znaczących kwot, sięgających kilkuset tysięcy złotych, a wynikających z nieosiągania przez gminę ilości prawidłowo wysortowanych śmieci. Wskaźnik ten za ubiegły rok wynosi około 38%, a w bieżącym roku musi wynieść ponad 50%. Nie poprawia sytuacji również zapowiedź spółki ZGOK z Olsztyna o planowanych znacznych podwyżkach cen za odbiór i unieszkodliwianie odpadów z terenu 37 samorządów należących do spółki, jeszcze w tym roku. Kolejny czynnik brany pod uwagę dotyczył przyznania gminie subwencji oświatowej, która nie pokryje w całości wydatków związanych z podwyżką płac przyznaną oświacie, co spowoduje konieczność dołożenie brakujących kwot ze środków pochodzących z budżetu gminy. Dlatego biorąc powyższe pod uwagę, w trosce o finanse naszej gminy decyzja nie mogła być inna. Mimo rezygnacji z realizacji 4 inwestycji drogowych w ramach FDS, obecnie trwają już inne inwestycję w tym również drogowe, a także niebawem ruszą kolejne z przyznanym np. 90% lub 100% dofinansowaniem, o czym niebawem poinformujemy.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
Pozyskano grant w wysokości 60 000 zł na zakup laptopów
- 06-05-2020
- drukuj
Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację związaną z wprowadzeniem na obszarze Polski stanu epidemii i koniecznością prowadzenia zdalnego nauczania. Zakupione laptopy przekazane będą do 4 gminnych szkół, a te użyczą je najbardziej potrzebującym uczniom ułatwiając tym samym realizację podstawy programowej w warunkach domowych.
Dzięki przyznanemu dofinansowaniu w wysokości 60 000,00 zł, co stanowi 100% wartości całego projektu, do szkół podstawowych prowadzonych przez naszą gminę trafił sprzęt zaspokajający potrzeby 40 uczniów.
Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej nr I „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu” działania 1. 1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” dotycząca realizacji projektu grantowego pn.: Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Szczegółowe informacje na stronie: https://cppc.gov.pl/zdalna-szkola/2-strona-glowna/1920-lista-jst-ktorych...
Działanie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji
1Galeria zdjęć: Zdalna Szkoła
Dzień Strażaka
- 04-05-2020
- drukuj